مسئول برنامه سرطان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

خدمات شیمی درمانی و رادیوتراپی در مراکز دانشگاهی به طور رایگان ارائه می‌شود

خدمات شیمی درمانی و رادیوتراپی در مراکز دانشگاهی به طور رایگان ارائه می‌شودمسئول برنامه سرطان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:در راستای اجرای برنامه تحول نظام سلامت، تمامی خدمات شیمی درمانی و رادیوتراپی در مراکز دانشگاهی به طور رایگان به بیماران ارائه می‌شود.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، محمد علی دنکوب مسئول برنامه سرطان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب شمال شرق کشور نقش مهمی در ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به سرطان دارد گفت: در حال حاضر این خدمات در بیمارستان‌های امید، دکتر شیخ، شهید هاشمی نژاد، امام رضا (ع) و قائم (عج) به بیماران ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در کلینیک تخصصی زکریا بخش شیمی درمانی و در دو بیمارستان امید و امام رضا (ع) نیز بخش رادیوتراپی فعال است تصریح کرد: علاوه بر بخش دولتی، در بیمارستان رضوی و مرکز رادیوتراپی انکولوژی رضا نیز بخش شیمی درمانی و رادیوتراپی فعال و به بیماران خدمات درمانی ارائه می‌شود.

مسئول برنامه سرطان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در مراکز و بیمارستان‌های دولتی ۹۵ تخت شیمی درمانی فعال و به طور متوسط به ۱۴۰ بیمار خدمات شیمی درمانی ارائه می‌شود گفت: در شش ماهه نخست امسال ۲۶ هزار و ۵۰۰ بیمار خدمات شیمی درمانی را در مراکز درمانی زیر پوشش دریافت کرده اند.

دنکوب با اشاره به فعال بودن ۱۵۴ تخت بستری ویژه بیماران سرطانی در مراکز زیر پوشش دانشگاه افزود: در نیمه نخست امسال شش هزار و ۷۷۹ بیمار در بخش‌های انکولوژی مراکز درمانی بستری و تحت درمان قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: استاندارد سازی و توسعه مراکز شیمی درمانی سرپایی بخش دولتی، توسعه مراکز پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان، توسعه مراکز سرطان تیپ دو، ایجاد مراکز مراقبت‌های حمایتی و تسکینی سرطان و ایجاد سامانه کشوری سیمای سرطان را از جمله اقداماتی برشمرد که در راستای برنامه تحول نظام سلامت در مناطق زیر پوشش دانشگاه در حال اجراست.

مسئول برنامه سرطان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میانگین میزان شیوع انواع بیماری‌های سرطان در خراسان رضوی ۱۵۷ نفر در صد هزار نفر مرد و ۱۳۷ نفر در صد هزار نفر زن است که این میزان در سطح جهانی ۲۰۵ نفر بین مردان و ۱۶۵ نفر بین زنان است و بیشترین فراوانی سرطان در بین زنان سرطان سینه و در بین مردان سرطان معده است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

ارائه خدمات شیمی درمانی و رادیوتراپی در مراکز دانشگاهی به صورت رایگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار