تصاویرى زیبا و مهیج از فرود ماه‌نورد چینی در نیمه تاریک کره ماه

ماه‌پیمای چینی در نخستین روز‌های سال نو میلادی برنیمه تاریک کره ماه فرود آمد تا دانشمندان اسرار این نیمه همیشه تاریک و مرموز را شناسایی کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان چینی اعلام کرده‌اند ماه‌پیما ی ساخت این کشور به نام chang’e 4 سرانجام به کره ماه رسید و بر سطح آن فرود آمده است.
ماه‌پیما ی چینی قرار است برای بررسی و پژوهش درباره قسمت تاریک کره ماه مورد ارزیابی قرار گیرد.
 

ماه‌پیمای چینی ارتباط خود با زمین را از طریق یک ماهواره رله شناخته شده به نام Queqiao انجام می‌دهد.
 

فرود این ماه‌پیما در دهانه‌ای در کره ماه به نام von karman انجام شده که در حوضه جنوبی pole-Aitken بوده است. کارشناسان علت انتخاب این منطقه را وجود منابعی از سنگ می‌دانند که به دانشمندان کمک می‌کند اطلاعات دقیق تری درباره کره ماه به دست آورند.
 

چینی‌ها اعلام کرده‌اند در نظر دارند در سال ۲۰۲۰ کاوشگر فضایی دیگری ساخته و روانه کره ماه کنند تا داده‌ها و نمونه‌های جمع آوری شده را به زمین بازگرداند.

مقام‌های چینی تلاش گسترده‌ای برای رقابت با روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا در حوزه فضانوردی و اکتشاف‌های فضایی شروع کرده‌اند و ساخت ماه‌پیما یکی از طرح‌های آنهاست.
 
چینی‌ها در طرح آتی خود در نظر دارند تا سال ۲۰۲۲ ایستگاه فضایی در مدار کره زمین بسازند و حتی ساخت سفینه فضایی سرنشین دار از جمله دیگر طرح‌های پیشتازانه آن‌ها درحوزه فضاست.

پروژه ماه نورد chang’e-4 به نام یکی از اسطوره‌های مربوط به کره ماه در کشور چین نامگذاری شده است، این ماه‌نورد در ماه دسامبر سال گذشته از مرکز فضایی در Xichang چین به سوی کره ماه ارسال شد.
 
این دومین پروژه چینی درباره کره ماه است ،فضاپیما‌های سابق که به سوی کره ماه پرتاب شده‌اند همگی در بخشی از کره ماه که رو به سوی زمین است فرود آمده‌اند و ماه‌پیمای چینی اولین فضاپیمایی است که به سوی قسمت تاریک کره ماه می‌رود.
 
ماه‌پیمای change’e-4 برای انجام مشاهدات نجومی، بررسی‌های زمین شناختی، بررسی ساختار درونی کره ماه، ترکیب مواد معدنی، اندازه گیری اشعه‌های نوترونی و اتم‌های خنثی موجود در کره ماه به کارگرفته خواهد شد.
 

سفرماه‌پیمای چینی به کره ماه حدود ۲۷ روز به طول کشیده و سرانجام در اولین روز‌های سال ۲۰۱۹ برسطح کره ماه فرود آمده است. ماهواره‌ای که به دور کره ماه با فاصله ۸۰ هزارکیلومتری از سطح کره می‌چرخد وظیفه انتقال داده‌های دریافتی از ماه نورد چینی به کره زمین را برعهده دارد.
 

حدود ۵ سال پیش ماهواره jade rabbit از سوی چینی‌ها به کره ماه ارسال شده است و چینی‌ها امیدوار هستند ماه نورد جدید چینی بتواند با آن ارتباط برقرار کند.
سال آینده ماه نورد Chang’e-5 به سوی کره ماه ارسال خواهد شد.
منبع:Dailymail
انتهای پیام/

فرود ماه‌پیمای چینی بر کره ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار