صالحی نیا:

تقویت صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک برای تحرک در صنایع ضروری است

یک مقام مسئول گفت: برای تحرک بخشی به صنایع کوچک در کشور، باید صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تقویت شود.

تقویت صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک برای تحرک در صنایع ضروری استبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن صالحی نیا رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جلسه هیات مدیره صندوق افزود: برای تقویت نقش صندوق، موضوع افزایش سرمایه بسیار حائز اهمیت است و باید با جدیت در بودجه ۹۸ موضوع افزایش سرمایه با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه پیگیری شود.

وی با بیان اینکه استفاده از سایر منابع از جمله منابع در اختیار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و یا بانک‌های تخصصی در قالب وجوه اداره شده می‌تواند از راهکار‌هایی برای تقویت صندوق باشد، تاکید کرد: در شرایط جدید اقتصادی کشور باید توجه بیشتری به صنایع کوچک و کمک به حل مشکلات آنان کرد.

در این جلسه، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: سرمایه این صندوق ۱۱۰ میلیارد تومان است و براساس نرم‌های بین المللی بین ۵ تا ۶ برابر سرمایه را صندوق‌های ضمانت می‌توانند ضمانت نامه صادر کنند و هم اکنون بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان ضمانت نامه صادر کرده ایم.

مقیسه گفت: این بدان معناست که صندوق ظرفیت جدیدی برای صدور ضمانت نامه ندارد و به همین دلیل با محدودیت‌هایی مواجه شدیم.

وی اولویت‌های فعالیت صندوق را بر اساس سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، توجه بیشتر به طرح‌های دانش بنیان، صادرات محور دانست و گفت: بیشتر ضمانت نامه‌های جدید را به سرمایه در گردش واحد‌های صنعتی کوچک اختصاص می‌دهیم.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: تمام فرایند صدور ضمانتنامه الکترونیکی شده و متقاضیان از سراسر کشور می‌توانند بدون مراجعه حضوری تقاضای خود را ثبت کنند.

مقیسه همچنین گفت: با ۱۸ بانک و موسسه مالی و اعتباری مجاز، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردیم و آنان ضمانت نامه‌های این صندوق را به عنوان کسری وثیقه می‌پذیرند.

وی به تعامل مطلوب شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها اشاره کرد و گفت: معاونان صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی هر استان به عنوان نماینده صندوق، امورات مربوطه را پیگیری می‌کنند.

مقیسه در ادامه جلسه به عملکرد صندوق درسال جاری اشاره کرد و گفت: در ۹ ماه امسال هزار و چهارصد و بیست وشش میلیارد ریال ضمانت نامه برای صنایع کوچک صادر و تمدید شد.

وی افزود : ۸۴ فقره ضمانت نامه به ارزش ۶۵۴ میلیارد ریال صادر و ۱۳۴ ضمانت نامه به ارزش ۷۷۱ میلیارد ریال تمدید شد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک افزود: در این مدت، ۲۶۸ میلیارد ریال ضمانت نامه اعتباری برای ایجاد واحد‌های صنعتی و ۲۶۴ میلیارد ریال برای ضمانت نامه اعتباری سرمایه در گردش واحد‌های صنایع کوچک صادر شده است.

وی همچنین گفت: در ۹ ماه امسال، بانک سینا با ۲۷۹ میلیارد ریال، پست بانک با ۱۲۶ میلیارد ریال و بانک سپه با ۵۱ میلیارد ریال بیشترین ضمانت نامه را از این صندوق دریافت کردند.

انتهای پیام /

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار