جوان‌گرایی موهبت و فرصتی حیاتی برای توسعه کشور

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به جوان‌گرایی در همه امور گفت: جوان‌گرایی می تواند برای توسعه و رشد کشور یک فرصت و موهبت حیاتی تلقی شود.

روح الله اسدی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اعلام اینکه در دوره جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، بنا بر استفاده از نیروها و حوزویان جوان‌تر در تریبون نماز جمعه است، به انتصاب حجت‌الاسلام شیخ محمدجواد حاج‌علی‌اکبری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان امام جمعه موقت تهران اشاره کرد و گفت: به محض انتشار این خبر در رسانه‌ها و فضای مجازی با استقبال کاربران به ویژه جوانان مواجه شد.

وی ضمن تقدیر از این حرکت و این انتخاب افزود: انتصاب شخصیت و طلبه جوانی چون حجت الاسلام «حاج علی اکبری» برای این مسئولیت، نشان از تغییر رویکرد و ضرورت توجه به جوان گرایی را در این حوزه دارد.

اسدی تصریح کرد: تجربه نشان داده است، نیروی جوانی، انگیزه، انرژی، ظرفیت رشد و پیشرفت در کنار تخصص و سلامت مهمترین عواملی است که می تواند برای توسعه و رشد کشور، یک فرصت و موهبت حیاتی تلقی شود و این کار باید سر لوحه کار تمام مسئولان قرار گیرد و بدین منظور جوانان دارای این شاخص ها شناسایی و از آنان استفاده ی بهینه شود.

وی مساجد را به عنوان مهمترین پایگاه اجتماعی و نهاد تأثیرگذار فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد: با حضور ائمه جماعت جوان، انگیزه حضور جوانان هم در مساجد و نمازجمعه بیشتر می شود، چرا که افکارشان بهم نزدیک تر است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان ابراز امیدواری کرد: این اتفاق در هیئت امنای مساجد نیز رقم بخورد و از این فرصت بیشتر استفاده کنیم.

اسدی با تأکید بر اینکه باید زمینه برای حضور جوانان کارآمد در عرصه‌های مختلف کشور آماده شود، افزود: از شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور که به این مهم پایبند است، تشکر می کنیم و امیدواریم این موضوع در همه بخش‌های کشور اجرایی شود.

انتهای پیام/ب

جوان گرایی در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار