بیانیه «شورای علمای شیعه افغانستان» در اعتراض به اظهارات ترامپ

شورای علمای شیعه افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که اظهارت او توهین به رهبران پیشین آمریکا و جهان بود.

بیانیه «شورای علمای شیعه افغانستان» در اعتراض به اظهارات ترامپبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای علمای شیعه افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که اظهارت او توهین به رهبران پیشین آمریکا و جهان بود.

اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی گفته بود که ورود شوروی به خاک افغانستان یک اقدام درست و برحق بوده و آنها این کار را به خاطر مقابله با تهدیدهای تروریستی انجام دادند.

پس از این اظهارات، موجی از انتقادات علیه ترامپ به راه افتاد و ریاست جمهوری افغانستان، وزارت خارجه، مجلس و بسیاری از نهادها و شخصیت های افغانستان علیه او موضع گرفتند. شورای علمای شیعه افغانستان نیز طی بیانیه ای اظهارات ترامپ را محکوم کرده است.

متن کامل بیانیه شورای علمای شیعه افغانستان را در زیر مشاهده می کنید:

بسم الله الرحمن الرحیم
دونالد ترامپ؛ رئیس جمهوری امریکا اخیرا در اظهارات خود به ملت مسلمان و مجاهد افغانستان توهین نموده، از اشغالگری اتحاد جماهیر شوروی سابق حمایت کرده است. درحالیکه این گفتار رئیس جمهوری امریکا تخطئه اسلاف خودش و درکل مجامع بین المللی در دوران مجاهدین است.

شورای علمای شیعه افغانستان ضمن ابراز تعجب و تاسف از اظهارات ترامپ، آن را محکوم نموده ملت مسلمان و مجاهدین افغانستان را مدافعان برحق از مرزهای اعتقادی و کشورشان دانسته، اتحاد جماهیر شوروی سابق را متجاوز و اشغالگر می‌داند که به‌خاطر به حاکمیت رساندن مزدورانش، کشورمان را اشغال و باعث بدبختی‌های فراوان گردید.

بیش از یک میلیون شهید و صدها هزار نفر زخمی و معلول و میلیون ها نفر مهاجر و آواره شدند که مرم ما هنوز شاهد آثار مخرب آن تجاوز هستند؛ زیرا که تمام زیربناهای اقتصادی و سیاسی مردم ما تخریب گردیده است. غرامت این ویرانی‌ها هنوز نه از طرف اتحاد جماهیر شوروی سابق و نه از طرف روسیه به مردم ما پرداخت نشده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار