عضو هیات علمی گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی:

افتتاح نخستین بخش علوم اعصاب بالینی کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد/براساس آمار‌ها یک تا پنج درصد جامعه مبتلا به صرع هستند

براساس آمار‌ها یک تا پنج درصد جامعه مبتلا به صرع هستند/افتتاح نخستین بخش علوم اعصاب بالینی کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهدنخستین بخش علوم اعصاب بالینی کشور در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام رضا (ع) شماره دو مشهد به بهره برداری رسید.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، علی شعیبی عضو هیات علمی گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی گفت: این بخش در راستای تحقق اهداف ماموریت ویژه کلان منطقه ۹ مبنی بر توسعه و تعالی علوم اعصاب و با همکاری گروه‌های مختلف داخلی اعصاب، روانپزشکی، اعصاب کودکان، جراحی اعصاب، رادیولوژی، پاتولوژی و ژنتیک در قالب ۱۶ بخش بستری، ۹ تخت ICU و دو اتاق عمل افتتاح شده است.
 
وی با اشاره به راه اندازی دپارتمان علوم اعصاب در دانشکده پزشکی در راستای اهداف توسعه و تعالی افزود: در مرحله دوم توسعه این برنامه در حوزه بالینی و ارائه خدمات به بیماران است که با راه اندازی این بخش تحقق می‌یابد.

عضو هیات علمی گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه این بخش اولین تجربه در سطح کشور به شمار می‌رود گفت: به زودی بخش جراحی اعصاب نیز در این بخش راه اندازی و مدرن‌ترین خدمات و درمان‌های نوین در حیطه علوم اعصاب به بیماران ارائه می‌شود.
 
شعیبی با بیان اینکه در مرحله نخست کار این بخش با ارائه خدمات به بیماران مبتلا به صرع و تشنج آغاز می‌شود افزود: براساس آمار‌ها یک تا پنج درصد جامعه مبتلا به صرع هستند که در ۳۰ درصد موارد به درمان مقاوم می‌شوند و زمانی که بیمار به داروی اولیه مقاوم شد نیاز به خدمات پیشرفته تشخیصی و سپس درمانی شامل جراحی و دارو درمانی دارد که در این بخش ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات نوین درمانی علوم اعصاب در یک بیمارستان دولتی تحقق عدالت در سلامت و بهره مندی تمامی اقشار جامعه با هر گونه وضعیت درمانی از این خدمات است.

انتهای پیام//م. ص
 

نخستین بخش علوم اعصاب بالینی کشور در مشهد افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.