ماجرای امام‌زاده شدن مقبره پدر نماینده مجلس چیست؟

وجود هزاران امامزاده در گوشه و کنار ایران در تمام سال‌های گذشته یکی از داغ‌ترین سوژه‌های رسانه‌ها بوده است.

ماجرای امام‌زاده شدن پدر نماینده مجلس چیست؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،هر چند وقت یک‌بار  یکی از مسئولان درباره امامزاده های کمتر شناخته شده در گوشه و کنار حرفی می‌زند و به تنور سوژه می‌دمد؛ مثلا همین چند وقت پیش جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت اعلام کرد که طی ٣٧‌ سال گذشته ده برابر شده است. واکنش رسانه‌ها به چنین خبرهایی هم پیگیری از فلان مسئول و متولی بوده است و کمتر کسی به سراغ خانواده‌های در قید حیات امامزاده‌ها رفته است؛ اما حالا در مورد یکی از این امامزاده‌ها چنین فرصتی فراهم شده، جالب‌تر این‌که پسر این امامزاده که مقبره‌اش در دشت مغان قرار دارد و صاحب گنبد، بارگاه و هیأت امنا و متولی است، نماینده مجلس هم است. ماجرای مقبره پدر میرحمایت میرزاده، نماینده مردم گرمی استان اردبیل در مجلس، به محض این‌که در یکی از شبکه‌های اجتماعی به گوش سایر کاربران رسید، موج واکنش‌ها شروع شد؛ همین موضوع هم باعث شد که میرزاده ترجیح بدهد که گفت‌وگو نکند. او اصرار می‌کرد که از بقیه نماینده‌های استان اردبیل و مردم منطقه‌ای که مقبره پدرش در آن قرار دارد، درباره این موضوع سوال کنیم اما درنهایت حاضر شد چند خطی توضیح بدهد.

آیا درست است که پدر شما امامزاده است؟

من به‌عنوان پسر آن مرحوم بهتر است درباره‌اش حرف نزنم؛ بروید از مردم منطقه که به ایشان ارادت دارند، بپرسید که ایشان چه کسی بوده و برای چه مردم از جیب خودشان برای مقبره ایشان هزینه و نذر می‌کنند. پدر مرحوم من یک سیدی بوده که مردم او را صاحب کرامت می‌شناختند و برای ایشان احترام زیادی قایل بوده‌اند. پدر مرحومم در همان زمانی که زنده بودند، بسیار مورد احترام بودند و زمانی هم که به رحمت خدا رفتند، این احترام و ارادت باقی ماند و مردم خودشان تصمیم گرفتند که برای ایشان مقبره‌ای بسازند که محل مراجعه خودشان باشد.


بیشتر بخوانید:دلیل وجود این همه امامزاده در ایران چیست؟


یعنی شما در ساخته‌شدن گنبد و بارگاه برای «آستان مقدس امامزاده سید عزیز» هیچ نقشی نداشته‌اید؟

من اصلا آن‌جا بزرگ نشدم؛ اینها سال‌ها پیش ساخته شده است. من فرزند کوچک خانواده بودم و از زمانی که پنجم ابتدایی بودم، به تبریز رفتم و کلا در تعطیلاتی مثل تابستان و عید به خانه می‌رفتم. کلا در تبریز بزرگ شدم و تحصیلات و مشاغل مختلفی که داشتم در همان‌جا بوده است؛ نه در زادگاهم.

الان مقبره پدر شما متولی و هیأت امنا دارد؛ شما عضو آنها نیستید؟

نه اصلا؛ اینها قبل از این‌که من نماینده بشوم، ساخته شده بود. ایشان سی‌سال پیش فوت کردند و همان موقع هم مردم خودشان تصمیم گرفتند همان‌طور که زمان حیات او نزدشان می‌رفتند و درخواست‌هایی داشتند و کمک‌هایی می‌خواستند، بعد از فوتشان هم جایی باشد که مراجعه کنند. تمام اینها با پول خود مردم ساخته شده است و خیلی از مردم آن دهات اصلا نمی‌دانند که پسر ایشان نماینده است، خیلی‌ها هم نمی‌دانند که پدر بنده ایشان است. من هیچ اقدامی برای این مسأله نکرده‌ام، حالا ممکن است عده‌ای بگویند پسر چنین سید بزرگواری نباید نماینده مجلس می‌شد، نباید وارد سیاست می‌شد، اینها را می‌پذیرم، اگر اینها جرم است و من به ‌عنوان پسر کوچک آن سید بزرگوار نباید دست به چنین جرمی می‌زدم، می‌پذیرم. بیشتر از این نه کاری از دست من برمی‌آید و نه نقش و تقصیری دارم.

منبع:شهروند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی راد
۱۳:۳۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
یعنی نخواستی بعنوان فرزند آنمرحوم با خرافات مردم مقابله کنی و نگذارید این کار بازیچه خبرگزاری‌ها قرار بگیره. یعنی فرمانداری نتونست با آنان مقابله کنه. اگر قرار باشه عده ای خرافه پرست بیایند کارهای غیرمعمول بکنند شما نماینده مجلس نبایستی باهاش مقابله کنید. مردم محله اگر هم به آنمرحوم علاقه احترام و عقیده داشته باشند نبایستی این کار رو انجام بدند . همینکارها رو انجام میدید کهدابرو برایمان نمیماند ، اون مرحوم اجر و قربش پیش خدا محفوظ ولی کار مردم منطقه بسيار زشت بود ..
Iran (Islamic Republic of)
علی راد
۱۳:۲۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
یعنی نخواستی بعنوان فرزند آنمرحون با خرافات مردن مقابله کنی و نگذارید این کار بازیچه خبرگزاری‌ها قرار بگیره. یعنی فرمانداری نتونست با آنان مقابله کنه. اگر قرار باشه عده ای خرافه پرست بیایند کارهای غیرمعمول بکنند شما نماینده مجلس نبایستی باهاش مقابله کنید
Iran (Islamic Republic of)
فریدونی
۱۲:۱۲ ۱۸ دی ۱۳۹۷
این سید عزیز و بزگوار محبوب دل منطقه بوده ومردم نذورات ساخت بقعه را خودشان انجام دادند وبه فرند او هیچ ارتباطی ندارد خواهشمندست هر چیزی را وارد سیاست نکنید بنده یکی از کسانی هستم که به کرامات سید بزگوار اعتقاد کامل دارم روحش شاد وقرین رحمت الهی.
Netherlands
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۸ دی ۱۳۹۷
در منطقه ما امامزادگان گوگان که من به بعضیاش هم ارادت دارم بگزریم میرسیم ب قدمگاه مکانی ک سنگی نهاده و میگویند ک قدمگاه حضرت ابوالفضل (ع)است
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۱:۱۱ ۱۸ دی ۱۳۹۷
پدران ما اونجا رو ساختن
بخاطر كرامت سيد بزرگوار
وقبل از نمايندگي پسرشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۸ دی ۱۳۹۷
سلام .همه دربرابر الله یکسانند مگر آن کس که تقوای بیشتری دارد.همه یکسانند دیگه سید وامامزاده ولقب محک نیست بلکه تقوا ...
Germany
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۸ دی ۱۳۹۷
این نماینده تنها کاری که از او بر می آید برای حفظ شأن ائمه با نسب تابلو و یا سنگ نوشته ا ی توضیحاتی در خصوص گذشته و دلیل ساخت بقعه در محل دفن نسب تا موجب سوء استفاده در حال و آینده نشود و منجر به ساخت بقعه های دیگر نگردد و الی بزودی شاهد علم شدن بقعه های زیادی به بهانه و توجیهات زیادی میشویم که دیگر نمی شود شناخت کدام بقعه متعلق به امام زاده ها است همان هدفی که دشمنان اسلام دنبال میکنند و انگلیس آن را اجرایی کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۸ دی ۱۳۹۷
فرزند حضرت نوح هم پیامبر زاده است . نسبت داشتن با اولیای الهی دلیلی برای مقدس بودن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۷:۵۰ ۱۸ دی ۱۳۹۷
خوب مردم ایران به فرزندان پیامبر احترام میگذارنداین هم یکی از فرزندان پیامبر هست و مورد احترام هست من این قبول دارم سادات قابل احترام هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۸ دی ۱۳۹۷
به خدا من ایشان را از نزدیک دیده بوم مرد نورانی صاحب کرامت روحش شاد.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۳:۱۶ ۱۷ دی ۱۳۹۷
سلام علیکم ... افتخار ما این است که به واسطه لیاقت مردم کشورمان .ایران به دست علی ع و اولاد علی شیعه و مسلمان شده بعضی از امامزاده ها قدمت بیش از چند صد ساله در ایران دارند و از فرزندان منتسب به پیامبر آخرالزمان و فرزندان معصوم ایشان بوده و دارای شجره نامه میباشند و رژیم سابق ملعون بسیاری از آنها را اجازه تجدید بنا و ساخت مجدد نمیداد حتی پیامبران جد پیامبرمان را مثل قیدار نبی ع در شهر قیدار یا خدابنده استان زنجان و آرامگاه بسیاری از پیامبران را هم به نابودی و حذف نام کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۷ دی ۱۳۹۷
هر سید متقی و با ورع و اخلاص که در خدمت به خلق خدا و برای رضای خالق کار کرده و آنقدر مردمی بوده که روستایی ها با همه تنگدستی با رضای کامل و برای عرض ارادت برای او مقبره میسازند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۰۱ ۱۷ دی ۱۳۹۷
این امامزاده خودش میگه در زادگاهش بزرگ نشده وهرگز در زادگاهش شهر گرمی زندگی نکرده،پس با رای کدام مردم راهی مجلس شده؟اصلا نماینده کدام مردمه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۷ دی ۱۳۹۷
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۷ دی ۱۳۹۷
خیلی از بقعه ها همینطورن. سید هایی که مردم بسیار براشون احترام و ارزش قایل بودن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۷ دی ۱۳۹۷
اگه قرار باشه برای هر سیدی بارگاه درست کنیم که الان ایران پر امامزادس ...
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا تیموری
۲۱:۰۰ ۱۷ دی ۱۳۹۷
سلام
اول اینکه بنده به جناب میر حمایت بابت مواضعشان در مجلس ارادت دارم.
دوم تا بحال ایشان را زیارت نکرده ام.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۵۴ ۱۷ دی ۱۳۹۷
امامزاده از اسمش مشخصه باید جدش امام باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۱۷ دی ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۷ دی ۱۳۹۷
پروژه امام و امامزاده تراشی از سال 42 در ایزان زده شد که موجب ظهور امامان جدید و هزاران
امامزاده شد.
لذا جای تعجب نیست که منبعد نیز پدر فلان نماینده یا بابابزرگ فلان وزیر یا فلان مسئول و فرمانداری امام یا امامزاده نباشد و مقبره و متولی نداشته باشد.
فکر کنم جدبزرگ مرحوم بنده هم جزو پیامبر زاده ها باشد چرا که یکی از اولاد های حضرت آدم ابوالبشر (ع) محسوب می شوند. آیا کسی به این سند محکم اعتراض دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۷ دی ۱۳۹۷
جل الخالق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۷ دی ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
هاشمی
۲۰:۳۵ ۱۷ دی ۱۳۹۷
خداوند رحمتشون کنه و به پسر بزرگوارش هم توفیق خدمتگزاری به مردم بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۷ دی ۱۳۹۷
بسیار خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۷ دی ۱۳۹۷
یه سری سیدها یی واقعا صاحب کرامات بودند وهستند ان شا الله پسر چنین پدری همیشه برای مردمش تلاش کنند که همانند پدرنام نیک ازعملکرد خود به جا بذارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۷ دی ۱۳۹۷
امامزاده یعنی اولاد پیامبر حتما که نباید مربوط به خیلی پیش باشد
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۹:۱۵ ۱۷ دی ۱۳۹۷
اگر مردم خودشان شناخت دارن و مرد خوبی بوده اثارش باید در تربیت پسرش نمایان باشد و خدا بیامرزدش اقای نماینده با عملش باید پدرش را به مردم بشناساند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۷ دی ۱۳۹۷
امامان همه عرب هستن. اون موقع 11000 امامزاده تو سرزمین پارس؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۸ دی ۱۳۹۷
هر ادمی که خوب بوده یا داستانی داشته بدین صورت برای مردم تعریفش میکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۸ دی ۱۳۹۷
چه ربطی داره یعنی اولادش نمی توانستندایران مشرف بشند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سید عباس
۱۸:۴۱ ۱۷ دی ۱۳۹۷
بسم الله الرحمن الرحيم وصلى الله على محمد وآله الطاهرين ولعنة الله على اعدائهم اجمعين باسلام وتحیات کثیرة دراین که ذریة حضرت زهراء بتول سلام الله عليها من صلب أميرالمؤمنين علي عليه السلام جملگی امامزاده هستند هیچ شک وتریدی نیست و نيز در روايات مذهب حقه اثنى عشرية توصیه به تکریم وتعظیم آنان شده است روایت مشهور نبوی صلى الله عليه وآله وسلم من زار واحدا من اولادی فی الحیاة والممات كمن زارني ومن زارني غفرله گویای این مطلب است حقیر به توفیق الهی در کتاب فضائل السادات که سال۸۲ به چاپ رسید مطالبی درباب تکریم وتعظیم ذریه حضرت زهراء سلام الله علیها تقدیم دوستداران آل محمد صلی الله علیه وآله وسلم نموده ام حاصل اینکه حتی سادات درقید حیات هم امامزاده هستند وباید مورد احترام واکرام واقع شوند واین حساسیت ها از عدم شناخت به معارف اهل البیت علیهم السلام حاصل سده است!!.والسلام علیکم ورحمة الله وبركاته
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۶:۴۶ ۱۸ دی ۱۳۹۷
حداقل اسم کامل و نام کتاب خود را قید می کردید تا نظرات شما نقد شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۸ دی ۱۳۹۷
تقبل الله حجاقا. خسته نباشید.
Poland
مهدی
۱۱:۰۸ ۱۸ دی ۱۳۹۷
دوست گرامی زبان رسمی کشور فارسی است !!!!!!!!!!!
آخرین اخبار