شاخص بودن مدرسه، نتیجه عملکرد صحیح مبتنی بر برنامه ریزی است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز، شاخص بودن مدرسه را نتیجه عملکرد صحیح مبتنی بر برنامه ریزی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید جاسم موسوی اصل، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در جلسه مدارس ابتدایی قطب ۵ که با حضور مدیران مدارس ابتدایی غیر دولتی برگزار شد، با اشاره به بحث توسعه مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش گفت: مدیران مدارس غیر دولتی باید بکوشند که در محیطی شاداب، دانش آموزانی پژوهش محور، جستجوگر، هوشمند و خلاق پرورش دهند و یادگیری و یاددهی را به فرآیندی ماندگار و دائمی تبدیل نمایید.

وی با بیان اینکه بهترین تبلیغ برای مدارس غیردولتی عملکرد آن‌ها در حیطه‌های مختلف و ارتقاء کیفیت آموزشی است، افزود: توجه به بحث بیمه و گزینش آموزگاران شاغل در مدارس غیر دولتی بسیار مهم است.

موسوی ارائه مطالب درسی به روش‌های نوین و تولید محتوای علمی توسط دانش آموزان را از جمله برنامه‌های لازم جهت اجرا در مدارس غیردولتی دانست و تصریح کرد: تعمیق مفاهیم درسی از طریق تولید محتوا و دست ورزی امکان پذیر خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز، ارتباط اثر بخش با اولیاء دانش آموزان را مهم و ضروری توصیف کرد و خطاب به مدیران مدارس ابتدایی غیر دولتی بیان داشت: بازخورد فعالیت‌های مدرسه و کیفیت آموزشی را از اولیاء بگیرید.

باقر رزمی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز نیز در این نشست با اشاره به لزوم توجه به روش‌های نوین تدریس در دوره ابتدایی، گفت: امروزه باید به مهارت‌های زندگی در آموزش ابتدایی بیش از پیش پرداخته شود.

وی اذعان داشت: برای تقویت یک مهارت اجتماعی، معلمان می‌توانند فعالیت‌های متعددی را با توجه به شرایط محیطی و امکاناتی که در اختیار دانش آموزان قرار دارد، ارائه کنند.

رزمی با اشاره به برنامه ویژه مدرسه و نقش آن در مهارت آموزی در مداس بیان کرد: آموزشی در زمینه ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت حول موضوعات علمی، اعتقادی، اجتماعی یا معرفی حرفه‌ها، هنرها، جغرافیایی، آئین و رسوم و نیاز‌ها و شرایط اقلیمی و جغرافیایی مدرسه از جمله برنامه‌های این طرح خواهد بود.

انتهای پیام/گ

لزوم توجه به برنامه ریزی آموزشی در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.