مدیرعامل آبفای استان تهران؛

ساخت ۹ تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر‌های استان تهران آغاز می‌شود

بختیاری گفت: از سال ۹۸ عملیات ساخت ۱۱ فاز از ۹ تصفیه‌خانه و شبکه فاضلاب در شهر‌های استان تهران آغاز می‌شود.

ساخت ۹ تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر‌های استان تهران آغاز می‌شودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمدرضا بختیاری مدیرعامل آبفای استان تهران با اشاره به احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در استان تهران بیان کرد: شهر‌هایی که قرار است در آن‌ها تصفیه‌خانه فاضلاب ساخته شود شامل قرچک، ورامین، پاکدشت، شهر قدس، رودهن، بهارستان، رودبار قصران، دماوند و فیروزکوه است.

بختیاری اعتبار مورد نیاز برای این طرح را ۶۲۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و اظهار کرد: به‌دلیل کسری منابع مالی موجود، کاهش شدید اعتبارات عمرانی و افزایش تورم سالیانه این طرح‌ها باید به‌زودی به بهره‌برداری برسند.


بیشتر بخوانید: ۲۳ واحد تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در دولت دوازدهم به بهره‌برداری رسید


وی ادامه داد: هزینه ساخت فاز ۷ و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب تهران در سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان برآورد شده بود که این میزان امسال به ۷۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل آبفای استان تهران تصریح کرد: اگر می‌خواهیم آینده خوبی برای استان تهران متصور شویم ضروری است در تهران چاه‌های مجاز کشاورزی بسته و آب مورد نیاز کشاورزی از طریق پساب تامین شود.

مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: میانگین شبکه فاضلاب در کشور ۴۸ درصد است، در حالی که در شهر‌های استان تهران با ۴.۵ میلیون نفر جمعیت، این میزان ۱۲ درصد است.

بختیاری افزود: برعکس شهر‌های استان تهران، در شهر تهران پیشرفت طرح فاضلاب بسیار خوب بوده و از ۹۰۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب که باید در شهر تهران ساخته شود ۶۷۰۰ کیلومتر ساخته شده است.

وی  یکی از دلایل پیشرفت طرح فاضلاب در شهر تهران را همراهی شورای شهر و مردم بیان کرد.

مدیرعامل آبفای استان تهران بیان کرد: برای افق طرح در سال ۱۴۲۰ در شهر‌های استان تهران ۴۴ فاز تصفیه‌خانه فاضلاب با ۹۳ کیلومتر خط انتقال، حدود ۴ هزار و ۲۲ کیلومتر شبکه فاضلاب و ۷۳۵ هزار انشعاب با ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

میانگین شبکه فاضلاب در کشور ۴۸ درصد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار