ممنوعیت کشت پیاز در جنوب کرمان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: کشت و تولید پیاز بهاره جنوب کرمان در سطح یکهزار و ۷۰۰ هکتار و تولید ۹۴ هزار و ۵۰۰ تن هدف گذاری شده است.

ممنوعیت کشت پیاز در جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  فرامرز رستگاری مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در زمینه برنامه‌ های ابلاغی وزارت جهادکشاورزی به منظور افزایش ضریب خوداتکایی محصولات استراتژیک و اساسی، با سطح کاشت موجود، میزان محصول تولیدی بیش از برنامه و کشش بازار داخل در زمان و موعد مقرر خواهد بود از این رو کشاورزان از کشت این محصول پرهیز کنند.

رستگاری تصریح کرد: با توجه به سطح کاشت و تولید در استان‌ های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب فارس افزایش تولید بیش از برنامه تعیین شده موجب همپوشانی برداشت و در نهایت عرضه بالا در زمان کوتاه و افت قیمت بازار می شود که عامل زیان مالی برای کشاورزان خواهد بود.

وی افزود:سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب را زیر پوشش دارد.

با تاکید سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ،کشاورزان منطقه جنوب با توجه به منقضی شدن تاریخ کاشت پیاز و تحقق کشت به میزان 30 درصد بیش از برنامه ابلاغی از ادامه کشت این محصول خودداری کنند.


انتهای پیام /س

 

تحقق کشت پیاز به میزان 30 درصد بیش از برنامه ابلاغی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار