اردوغان: پایان سازمان گولن نزدیک است

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد پایان سازمان فتح‌الله گولن، مخالف سرسخت دولت آنکارا نزدیک است.

اردوغان: پایان سازمان گولن نزدیک استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد پایان گروه «تروریستی» فتح الله گولن، مخالف سرسخت دولت آنکارا و متهم به طراحی کودتای نافرجام سال 2016  این کشور، در داخل و خارج ترکیه نزدیک است.

رئیس جمهور ترکیه در سخنانی اعلام کرد: من به تمامی اعضای سازمان فتح‌الله گولن در داخل و خارج از کشور می‌گویم پایان شما نزدیک است. شما نه جایی برای رفتن دارید و نه می‌توانید اقدامی انجام دهید.

اردوغان افزود: فتح‌الله گولن، رئیس این گروه تروریستی دیر یا زود به ترکیه خواهد آمد. من نمیدانم تا چه زمانی آنهایی که پشت گولن هستند، به حمایت از او ادامه خواهند داد اما او دیر یا زود به اینجا (ترکیه) خواهد آمد.

ترکیه گولن و سازمان او را مسئول طراحی کودتای نافرجام 15 جولای سال 2016 در ترکیه می‌داند که 251 نفر کشته و نزدیک به 2 هزار و 200 زخمی برجای گذاشت. آنکارا همچنین سازمان گولن را مسئول تلاش‌های درازمدت برای براندازی دولت ترکیه از طریق نفوذ در نهادهای نظامی، پلیس و قضایی در این کشور می‌داند.

 از زمان کودتای نافرجام ترکیه، دولت این کشور، عملیات پاکسازی گسترده‌ای را به ویژه علیه هواداران گولن آغاز کرده است. دادستان‌های ترکیه چند روز پیش دستور بازداشت 100 سرباز را به اتهام ارتباط با شبکه گولن صادر کردند. اخیرا نیز وزیر دادگستری ترکیه، در نشستی با نمایندگان رسانه‌های ترکیه در آنکارا گفت شمار افرادی که به اتهام ارتباط با شبکه  گولن در ترکیه در بازداشت به سر می‌برند و یا با قطعی شدن حکم محکومیتشان روانه زندان شده‌اند، ۳۱ هزار و ۸۸ نفر است. 

وزیر دادگستری ترکیه گفت: پس از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ میلادی ۳ هزار و ۹۰۸ تن از قضات و دادستان‌ها از دستگاه قضایی ترکیه اخراج شدند. ترکیه از ۸۳ کشور خواستار استرداد ۴۳۲ عضو شبکه گولن شده است. تاکنون ۲۲ کشور ۹۷ تن از اعضای شبکه گولن را اخراج کرده‌اند.

فتح الله گولن در تبعیدی خودخواسته در آمریکا به سر می‌برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار