امیری در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

وجود نوآوری‌های زیاد در لایحه جامع انتخابات/ دولت موافق استانی شدن انتخابات مجلس است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: هیئت دولت با طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، موافق است.

مواففت هیات دولت با طرح استانی شدن انتخابات مجلسحسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار  دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون انتخابات مجلس، گفت: لایحه جامع انتخابات در حال حاضر در دستور کار دولت قرار دارد، ضمن اینکه در جلسه روز یکشبنه هفته قبل هیئت دولت راجع به کلیات آن صحبت‌هایی مطرح شد.  فکر می‌کنم در هفته‌های آینده لایحه جامع انتخابات در جلسه هیات دولت در نوبت رسیدگی قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در این لایحه موضوع استانی شدن انتخابات هم مطرح شده است، گفت: نوآوری‌ها و احکام زیادی در پیش نویس لایحه نظام جامع انتخابات وجود دارد که به تمامی آن‌ها می‌بپردازیم؛ ضمن اینکه در مجلس شورای اسلامی هم طرح استانی شدن انتخابات با ۲ فوریت به تصویب رسید و در دستور کار مجلس قرار گرفت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور یادآور شد: هیات دولت با طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی که توسط نمایندگان تهیه شده است، موافق است.

گفتنی است؛ طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه (۱۹ دی) مجلس شورای اسلامی با رأی اکثریت نمایندگان به‌صورت مشروط تصویب شد، البته نمایندگان شرط کردند تا برخی نقایص آن در کمیسیون شورا‌ها برطرف شده و بررسی‌های بیشتری به‌روی این طرح صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار