استاندار کرمانشاه؛

هر سال با ۸۶۰۰ نفر سیر صعودی نرخ بیکاری در استان کرمانشاه مواجه هستیم

استاندار کرمانشاه گفت: سالانه ۸۶۰۰ نفر به جمع بیکاران در کرمانشاه اضافه می‌شود و در طول یکسال امکان ندارد برای این جمعیت شغل ایجاد کرد و به میانگین کشور رساند.

سالیانه با ۸۶۰۰ نفر سیر صعودی نرخ بیکاری مواجه هستیمبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، هوشنگ بازوند  استاندار کرمانشاه  ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه به سهم ۵۷ میلیارد تومانی استان کرمانشاه از اعتبارات ماده ۱۸ اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون ۱۱ میلیارد تومان آن ابلاغ شده اما طی نامه ای به کلیه استانها اعلام شده که باید این پول باید برگشت بخورد و جهت توزیع در اختیار وزارتخانه ها قرار بگیرد باید  اجازه ندهیم این اتفاق بیفتد چرا که در این صورت ما متضرر می شویم.

وی همچنین از  ابلاغ نشدن  تسهیلات روستایی و عشایری سال ۹۷ به بانکها ابراز نارضایتی کرد و گفت: علت این کار این است که سازمان برنامه و بودجه یارانه ای برای کاهش سود تسهیلات در نظر نگرفته است و همچنین صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات هنوز نزد بانک های عامل سپرده گذاری نکرده است.

وی در ادامه به بحث بیکاری استان نیز اشاره ای داشت و افزود: روز اول تصدی بنده این استان ۱۶۹ هزار بیکار داشت و ما بدنبال کاهش این میزان بودیم در حالیکه ورودی هر سال ۷۵۰۰ نفر و ریزش اشتغال هم ۱۱۰۰ نفر است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: یعنی سالیانه با ۸۶۰۰ نفر سیر صعودی نرخ بیکاری مواجه هستیم و در طول یکسال امکان ندارد برای این جمعیت شغل ایجاد کرد و به میانگین کشور رساند.

وی افزود: خوشبختانه از سال ۹۶ سعی کردیم این رشد صعودی را که تا ۲۱.۶ رسیده بود متوقف کنیم و با تنظیم سند اشتغال که ۷ بند دارد قرار است رشد بیکاری را کنترل کنیم نرخ بالای بیکاری یعنی فرار سرمایه گذار و ما سعی می کنیم با کاهش این نرخ در جذب سرمایه گذاران موثر باشیم.


انتهای پیام/ز

استان کرمانشاه  ۱۶۹ هزار بیکاردارد

برچسب ها: بیکاری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار