با حضور شاعرانی از ۸ کشورهشتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند امروز در محل سینما مهر آبادان کار خود را آغاز کرد.

احمد العجمی شاعر برجسته کشور بحرین درخصوص برگزاری  جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند وکشور ایران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت: جهان امروز که رو به نابودی است اعمال ریشه و منشاء آن سیاست های غلطی است شعر بدون صلح امکان پذیر نیست ما نیاز به انسان گرایی موجودات داریم انسان امروز ،موجودات زیبا را نابود کرده است سیاستگزاران بهتر است شعر بخوانند .

عبیر شراره شاعر لبنانی نیز گفت : ایران کشوری است که به کشور فلسطین بسیار کمک کرد تا بسوی آرامش پیش رود و آرامش در آن حاکم شود امیدواریم فشار اسرائیل بر لبنان و کم شود و صلح بر مبنای عدالت اجتماعی ایجاد می شود .

باسمه غنیم  شاعر محبوب کشور اردن نیز در این جشنواره بین المللی گفت: از کشور زیبای اردن به کشور ایران اسلامی که نماد صلح است سلام می فرستم گفتگوی تمدن ها نیاز کشور هاست صلح از طریق معلومات و اندیشه ها حاصل می شود ترجمه از مهمترین زبان های ادبی است و انسان معاصر نیاز به گفتگو دارد .

"دکتر حازم هاشم" شاعر برجسته کشور عراق هم که برای دومین سال در این جشنواره حضور پیدا کرده با واکنش  مثبت به برگزاری این جشنواره بین المللی گفت:  اینجانب حامل سلام وزیر فرهنگ و رئیس انجمن نویسندگان کشور عراق به هشتمین جشنواره صلح اروند هستم در سال قبل که برای اولین بار در این جشنواره حضور داشتم نگران بودم زیرا که فکر می کردم این منطقه بیشتر به شعر فولکلور اهمیت می دهد وقتی که جمعیت در سالن را مشاهده کردم و اشتیاق آنها را به شنید ن شعر سپید در سالن مشاهده کردم شگفت زده شدم آنها خیلی خوب شعر سپید عربی را می شناسند نیاز امروز این است که سلفی گری فرهنگی پایان پذیرد .

ریما محفوض  شاعر برجسته کشور سوریه که برای دومین بار در جشنواره حضور یافته ، در هشتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند  گفت: قلب من برای مردم آبادان می تپد سال قبل آنرا در منطقه آزاد اروند به جای گذاشتم در دوره قبل جشنواره متفاوتی مشاهده کردم زیرا این جشنواره تخصصی به موضوع شعر می پردازد .

هشتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند  با حضور شاعرانی از ؛عراق،لبنان، سوریه ،اردن ،تونس،بحرین ،عمان و ایران اسلامی به میزبانی معاونت فرهنگی ،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و انجمن شعر سپید عربی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اروند برگزار  می شود.

هشتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند روز سه شنبه 25 دیماه آغاز شد و تا روز جمعه 28 دیماه جاری که ساعت 18 در محل سینما مهر آبادان پایان می یابد ادامه خواهد داشت .

انتهای پیام/ د

هشتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.