لاوروف: کنفرانس ورشو برای بازدارندگی در برابر ایران برگزار می‌شود

وزیر خارجه روسیه در نشست خبری سالانه خود، هدف برگزاری کنفرانس ضدایرانی ورشو به میزبانی آمریکا را بازدارندگی در برابر ایران دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه،  در نشست خبری در مسکو به تشریح دستاورد‌های دیپلماسی این کشور در سال ۲۰۱۸ پرداخت.

ایران

سرگئی لاوروف در این نشست خبری، از کنفرانس ورشو درباره خاورمیانه انتقاد و تاکید کرد آمریکا قصد دارد با استفاده سیاسی از این کنفرانس، از آن‌ها برای بازدارندگی در برابر ایران استفاده کند.

او گفت: «به نظر می‌رسد کنفرانس ورشو برای بازدارندگی در برابر ایران برگزار می‌شود.»

وزیر خارجه روسیه در خصوص ایجاد سازوکار مالی میان تهران و اروپا نیز گفت: تلاش‌ها بر روی این مسئله زیاد است.

سوریه

وزیر خارجه روسیه درباره سوریه نیز گفت: تروریسم بین‌المللی در سوریه در حال شکست خوردن است زیرا در رویارویی با آن پیشرفت بسیاری حاصل شده است.

لاوروف با تاکید بر اینکه شمال سوریه باید تحت کنترل دولت سوریه باشد، اعلام کرد: درباره اوضاع شرق رودخانه فرات، بهترین راه حل تحویل مناطقی که آمریکا از آن‌ها خارج می‌شود به دولت سوریه است.

او در ادامه گفت: همکاری روسیه، ایران و ترکیه تا ریشه‌کنی کامل تروریسم و بازگشت آرامش به سوریه ادامه خواهد یافت.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین به تداوم فعالیت تروریست‌ها در برخی مناطق سوریه اشاره کرد و گفت: تروریست‌ها تحت حمایت تسلیحاتی برخی قدرت‌های فرامنطقه‌ای و کمک مالی چند کشور منطقه به فعالیت‌های خود در ادلب و منطقه ادامه می‌دهند.

پیمان منع موشک‌‌های هسته‌ای میان‌برد

 لاوروف ابراز امیدواری کرد واشنگتن رویکردی مسئولانه در قبال پیمان‌های تسلیحاتی راهبردی در پیش گیرد و گفت کشورش همچنان آماده همکاری برای حفظ پیمان نیرو‌های هسته‌ای میان برد است. 

او در نشست خبری خود افزود: آمریکا قصد ندارد تا به پیشنهادات مطرح شده از سوی روسیه در خصوص پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد گوش فرا دهد.

روابط روسیه با غربی‌ها

وزیر خارجه روسیه به روابط این کشور با کشورهای غربی نیز اشاره کرد و گفت: «ما هنوز هم علاقه‌مند به بازسازی روابط با آمریکا و اتحادیه اروپا بر اساس اصول برابری و تامین متقابل منافع هستیم.»

لاوروف با اشاره به اقدامات نظامی تحریک‌آمیز غربی‌ها در مرز روسیه نیز گفت: «همچنان به فعالیت نظامی ارتش ناتو و زیرساخت‌های نظامی ناتو در نزدیکی مرز‌های روسیه واکنش نشان خواهیم داد.»

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۶ دی ۱۳۹۷
منظورش از بازدارندگی در مقابل ایران چی بود ؟؟؟؟؟؟
مثل اینکه یادش رفته اون موقع که ابرقدرت بودن نتونستن هیچ کاری بکنن چه برسه به الان که دیگه ابرقدرتم نیستن
آخرین اخبار