هشدار هواشناسی مازندران درباره ورود سامانه سرد بارشی

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی اداره کل هواشناسی مازندران از کاهش ۱۰ تا ۱۸ درجه دمای هوا امروز و فردا و پیامد‌های این سامانه سرد بارشی هشدار داد.

بسطامی رئیس گروه پیش بینی هواشناسی اداره کل هواشناسی مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی، از اواسط صبح امروز بارندگی از سمت غرب استان شروع و تا بعدازظهر بتدریج به مناطق مرکزی و شرقی استان کشیده می‌شود.

وی افزود: از عصر امروز بتدریج شاهد تشدید بارندگی، وزش باد گاهی شدید، کاهش محسوس دما و احتمال رعدوبرق در استان خواهیم بود.

بسطامی گفت:در این مدت بارش برف ابتدا در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی شروع و از نیمه شب تا روز جمعه دامنه بارش برف بتدریج به سمت کوهپایه‌ها و دامنه‌ها کشیده می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی اداره کل هواشناسی مازندران افزود: در این مدت مقدار بارندگی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلی متر، حداکثر سرعت وزش باد بین ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر در ارتفاعات شرقی تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود.

وی گفت: بارش برفی که منجر به نشست روی زمین بشه از مناطق با ارتفاع ۴۰۰ متر شروع و تا گردنه‌ها ادامه پیدا می‌کند و البته در سمت جنوب رشته کوه البرز نیز بارش برف داریم. بعبارتی هم البرز شمالی و هم البرز جنوبی پوشیده از برف می‌شوند.

وی افزود: بارش برف در مناطق با ارتفاع ۱۰۰ تا ۴۰۰ متر در حد مشاهده و احتمال نشست برف روی زمین ضعیف و کم است و در مناطق با ارتفاع ۵۰ تا ۱۰۰ متر نیز مخلوط باران و برف داریم.

بسطامی گفت: میزان بارش برف در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی بین ۵۰ تا ۱۰۰ سانتی متر برآورد می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی اداره کل هواشناسی مازندران افزود: دمای هوای امروز و فردا بین ۱۰ تا ۱۸ درجه کاهش خواهد یافت بطوریکه روز جمعه بیشینه دما در شهر‌های ساحلی و جلگه‌ای به حدود ۷ درجه سلسیوس می‌رسد.

وی با بیان اینکه در شهر‌های ساحلی و جلگه‌ای صبح روز‌های جمعه و شنبه یخبندان نداریم، گفت: آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، کاهش دید، لغزندگی، اختلال در تردد، احتمال بهمن و مسدود شدن محور‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه از جمعه شب بارندگی قطع و بتدریج این سامانه از استان خارج می‌شود، افزود: شهروندان از مسافرت در این مدت در محور‌های کوهستانی خودداری و در صورت الزام زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی بهمراه داشته باشند.

انتهای پیام/آ

آخرهفته هوای مازندران بارانی و برفی

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار