بزرگترین برگردان شبكه تلفن روستایی كشور در آذربایجان غربی شروع شد

مدیر كل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از شروع به کار بزرگترین برگردان شبكه تلفن روستایی (GSM-WLL) كشور به شبكه تلفن همراه در مخابرات منطقه آذربایجان غربی خبرداد.

بزرگترین برگردان شبكه تلفن روستایی كشور در آذربایجان غربی شروع شدمدیر كل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، از بزرگترین برگردان شبكه تلفن روستایی (GSM-WLL) كشور به شبكه تلفن همراه در مخابرات منطقه آذربایجان غربی خبرداد و گفت: به منظور ارتقاء كیفیت شبكه، بهبود دسترسی مشتركین روستایی و تقویت پوشش جاده ای استان این طرح اجرایی شد.
 
قاسم جلیلی نژاد این طرح را در راستای اجرای مصوبات سفر وزیر ارتباطات به استان به منظور توسعه ارتباطات روستایی دانست و اظهار کرد: ارتقاء تکنولوژی‌های سیار نسل‌های ۳و۴ همراه در شبکه موجود در فاز‌های بعدی صورت می‌گیرد.
 
وی افزود: استان آذرایجان غربی با بیش از ۱۲۰۰ سایت تلفن روستایی (GSM – WLL) رتبه اول بین استان‌های دارای این سیستم ارتباطی است که بعنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب و با اجرایی شدن آن تمام سایت‌ها مذکور با ۱۰مرکز BCS به شبکه همراه اول برگردان شد و تمامی مشترکین سایر اپراتور‌ها از طریق سوئیچ همراه اول از این سرویس بهرمند می‌شوند.
 
جلیلی نژاد تصریح کرد: در فاز اول این طرح بالای ده هزار شماره برای مشترکین شهر‌های ماکو، چالدران، پلدشت، بازرگان وشوط فعال می‌شود.
 
مدیر کل ICT آذربایجان غربی از تعویض سیم کارت‌های روستایی (GSM-WLL) خبر داد و گفت: سیم کارت‌های همراه اول با همان تعرفه ودر همان روستا برای مشترکین روستائی تعریف وتحویل می‌شود.
 
جلیلی نژاد عنوان کرد: در این طرح مشکل دوصفر برای مشترکین همراه اول که قبلا در شبکه تلفن روستایی (GSM – WLL) و مشترکین سایر اپراتور‌ها وجود داشت، حل شده وهمراه اول نیز به تدریج با جایگزینی BTS‌های جدید اقدام به بروزرسانی آن‌ها می‌کند.
 
لازم به توضیح است که این برگردان بزرگترین شبکه تلفن روستایی (GSM – WLL) در سطح کشور با پنج مرکز دیگرسوئیچ است و با برگردان آن امکان اجرای طرح مشابه در سایر استان‌ها مقدور می‌شود.
 
انتهای پیام/م

 

اجرای طرح برگردان شبكه تلفن روستایی كشور در آذربایجان غربی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.