افزایش ذخیره آب کشاورزی با توسعه ۲ هزار آب‌بندان در گیلان

۲ هزار آب بندان در گیلان وجود دارد و با توسعه ابعاد در برخی از آب‌بندان‌ها و افزایش عمق آن میزان ذخیره آب برای کشاورزی به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مصطفی سالاری، استاندار گیلان گفت: در نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد گفت: استان گیلان از نظر تعدد تشکل‌های مردم نهاد دارای جایگاه خوبی در کشور است، اما آنچه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، کیفیت خدمات و فعالیت‌های آن است.

وی خواستار مشارکت سازمان‌های مردم نهاد استان در طرح‌هایی، چون ساماندهی آب‌بندان‌ها، کنترل سیلاب و احداث شناگاه‌ها شد و افزود: مردمی کردن برخی طرح‌ها علاوه بر افزایش کیفیت کار موجب اشتغالزایی و ایجاد درآمد برای مردم منطقه می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه شیوه‌نامه طرح ساماندهی آب‌بندان‌های استان به شهرستان‌ها ابلاغ شده است گفت: تأمین آب کشاورزی اولویت اول اجرای طرح ساماندهی آب‌بندان‌ها و بهره‌برداری از طرح‌های اشتغالزایی اولویت دوم اجرای این طرح است.

سالاری با تاکید بر مشارکت بخش خصوصی در احداث شناگاه در بیش از ۸۰ نقطه استان اعلام کرد: با مشارکت مردمی می‌توان از این کار برای اشتغال و درآمدزایی مردم منطقه بهره برد و از بروز مشکلاتی، چون هزینه‌های نجات غریق، هلال احمر کم کرد.

انتهای پیام/اص

ذخیره آب کشاورزی با توسعه ۲ هزار آب بندان افزایش می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.