ورود یک ناوشکن دیگر آمریکایی به آب‌های دریای سیاه

در فاصله کمتر از دو هفته، نیروی دریای آمریکا یک ناوشکن دیگر را وارد آب‌های دریای سیاه کرد.

آمریکا یک ناوشکن دیگر را در آب‌های دریای سیاه مستقر کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، آمریکا ناوشکن «یو اس اس دونالد کوک» را در حالی روز گذشته وارد آب‌های دریای سیاه کرد که کمتر از دو هفته از استقرار کشتی جنگی این کشور در آب‌های منطقه می‌گذرد. مسکو اعلام کرد از نزدیک اقدامات ناو آمریکایی را زیر نظر دارد.

ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد ناوشکن کلاس «آرلیک برک» به منظور انجام عملیات امنیت دریایی و افزایش ثبات دریایی منطقه به دریای سیاه فرستاده شد. در این بیانیه تاکید شد استقرار این ناوشکن به تقویت قابلیت‌های دریایی متحدان عضو ناتوی آمریکا و شرکای منطقه‌ای واشنگتن کمک خواهد کرد.

ماتیو پاول، فرمانده ناوشکن «یو اس اس دونالد کوک» گفت: آمریکا و نیروی دریایی آن همچنان در حمایت از منافع منطقه‌ای مشترک و ثبات دریایی، در کنار هم‌پیمانان و همکاران خود خواهند بود. ورود ما به دریای سیاه، قابلیت همکاری نیروی دریایی را در یافتن اهداف امنیتی مشترک در این منطقه نشان می‌دهد.

این دومین بار است که آمریکا ظرف کمتر از دو هفته به استقرار نیرو‌های نظامی خود در دریای سیاه اقدام می‌کند. اوایل ماه ژانویه نیز ناو «یو اس اس فورت مک‌هنری» در دریای سیاه مستقر شد. نیروی دریای آمریکا اعلام کرده استقرار مکرر ناو‌های جنگی آمریکا در دریای سیاه مطابق با قوانین بین‌المللی است.

 به دنبال آن وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروی دریای روسیه یک کشتی گشت زنی را به منظور نظارت بر ناوشکن آمریکایی به دریای سیاه اعزام کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد بنابر قوانین بین‌المللی، کشتی‌های آمریکا بیش از ۲۱ روز حق حضور در آب‌های دریای سیاه را ندارند. 

شش کشتی نظامی آمریکا از جمله ناوشکن یو اس اس روس، یو اس اس پورتر، یو اس اس مونت ویتنی در سال ۲۰۱۸ و به منظور اجرای ماموریت‌های خود در آب‌های دریای سیاه حضور یافتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار