حجت الاسلام و المسلمین عاملی مطرح کرد؛

به مسائل فرهنگی به شکل گفتاری نگاه می‌کنیم تا عرصه عمل

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما به مسائل فرهنگی بیشتر به شکل گفتاری و رسانه‌ای نگاه می‌کنیم حال آنکه خیلی از مسائل فرهنگی ما مربوط به عرصه عمل است.

به مسائل فرهنگی به شکل گفتاری نگاه می‌کنیم تا عرصه عملبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران با اشاره به ظرفیت بسیار خوب مجموعه دفتر تبلیغات که در حوزه‌های متعدد مشغول به فعالیت می‌باشند، اظهار کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی یک بحث کلی را با دستگاه‌ها شروع کرده‌ایم و با حدود ۴۰ دستگاه نامه‌نگاری کرده‌ایم تا مسیر ورودی شورای عالی انقلاب فرهنگی را از حوزه اجرا به حوزه سیاستگذاری متمرکز کنیم.

وی ادامه داد: در این نامه نگاری‌ها از دستگاه‌های مربوطه خواسته‌ایم تا انتظارات خود از شورای عالی انقلاب فرهنگی را اعلام کنند و به ما بگویند که چه نهاد‌هایی باید تاسیس کنیم، چه اسناد و آیین نامه‌هایی نیاز دارند و کدامیک از اسناد مصوب شورا در حوزه وظایف آن‌ها نیاز به بازنگری دارد؟

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران گفت: در حوزه فرهنگ اگر بتوانیم سند مستقلی راجع به توسعه فرهنگ اسلامی تدوین کنیم قابل توجه است.

وی افزود: ما به مسائل فرهنگی بیشتر به شکل گفتاری و رسانه‌ای نگاه می‌کنیم حال آنکه خیلی از مسائل فرهنگی ما مربوط به عرصه عمل است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: سه عنصر شهروندی در مسائل اجتماعی کشور بایستی مورد شاخص حقوق اجتماعی در یک کشور اقلیت‌ها چه دینی اجتماعی و سیاسی این‌ها اگر احساس امنیت و آرامش کنند ما پیشرفت کرده‌ایم.

وی افزود: عنصر دوم شهروندی نظام حقوقی است و بحث اخلاق حرفه‌ای و کد‌های مسئولیت اجتماعی از جمله مسائلی است که باید مورد توجه دفتر تبلیغات اسلامی قرار گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تنها چیزی که در حال حاضر می‌تواند رسانه‌های اجتماعی را محدود کنند همین فعالیت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است.

حجت الاسلام و المسلمین ادامه داد: عنصر سوم مسئله تعلق اجتماعی است که ناشی از تامین ۲ عنصر قبلی است و مقام معظم رهبری هم به آن توجه دارند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی و روحانیت همگی در یک ظرف مشترک فعالیت می‌کنند و شایسته است در نظام روزمره‌ای که وجود دارد به اهمیت این مساله توجه داشته باشیم.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران گفت: باید از ظرفیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه به نحو بهینه استفاده شود.

نظارت بر اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی

همچنین آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه طراحی ضمانت اجرا برای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی یک امر بسیار ضروری است، گفت: در کشور نیاز اساسی به این شورا داریم به دلیل اینکه مشکلات علمی متعددی در حوزه و دانشگاه‌ها داریم.

ایشان با بیان این مطب افزود: توجه ویژه به موضوع فضای مجازی، موضوع کتاب و نشر، برنامه درسی از جمله موارد مورد توجه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه تصریح کرد: امیدوارم با حضور جنابعالی به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این شورا تحول ایجاد شود و اولا مردم این شورا را بشناسند و در ادامه شورا نظارت خود بر اجرای مصوبات تقویت کند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: گر سه بخش برنامه‌ها، کتاب‌ها و اساتید در دانشگاه‌ها درست باشد، می‌توانیم بگوییم دانشگاهی اسلامی و انقلابی داریم.

وی در خاتمه با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به این شورا تاکید کرد: تا آنجا که می توانید کار کنید و کار شما از ما جدا نیست و امیدوارم خدا به شما قوت دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار