محسنی بندپی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

پیگیری مطالبات مردمی با میز خدمت/ با استانی شدن انتخابات مجلس، نمایندگان به وظایف اصلی خود می‌پردازند/ استانداران نسبت به بررسی مسائل مردم تعهد دارند

استاندار تهران گفت: اگر انتخابات مجلس ما به سمت استانی شدن برود، نمایندگان به وظیفه خود می‎‌پردازند.


با استانی شدن انتخابات مجلس، نمایندگان به وظایف اصلی خود می‌پردازند/ استانداران نسبت به بررسی مسائل مردم تعهد دارندانوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره‌ی رعایت مسئله تکریم ارباب رجوع در استانداری‌ها گفت: تاکید وزیر کشور در جلسات متعدد پیگیری مطالبات مردمی است.  مسئولین متعهد هستند مشکلات گوناگون  کسانی را که به استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و  شهرداری‌ها مراجعه می‌کنند،  بررسی و رفع کرده و  اقدامات قابل قبولی داشته باشند.
محسنی بندپی با اشاره به طرح میز خدمت گفت: آقای وزیر اعلام کردند که میز خدمتی در تمام استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها استقرار پیدا کند؛ همچنین نسبت به الکترنیکی کردن این میز خدمت تاکید داشتند که باید این طرح با شفافیت و سهولت انجام شود تا مردم بدانند که  پیگیری کار آن‌ها به کدام حوزه ارجاع داده شده و نتیجه کار آن‌ها مشخص شود. از همین رو دستگاه‌‎‌های تابع باید به تکریم ارباب رجوع در حوزه کاری خود توجه داشته باشند.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه حمایت مردمی باعث شده تا ما در یک ارگان مسئولیت داشته باشیم، گفت: دستور وزیر درباره تکریم ارباب رجوع، هم یک قانون و هم یک تکلیف و وظیفه اداری برای همه مسئولین است، بر همین اساس ما بر پاسخگو بودن و رفع مشکلات مردم حداکثر توان خود را به کار خواهیم گرفت.

وی درباره اختیارات استانداران برای بهبود شرایط استان‌ها گفت: نشست استانداران با وزیر کشور در همین راستا انجام شده است؛ استاندار به‌عنوان نماینده عالی دولت و حاکمیت در استان شناخته می‌شوند، و بر اساس قانون، اختیاراتی که به آنان تفویض شده را باید در جهت رفع مشکلات مردم  مانند اشتغال، خدمات رسانی، توسعه کسب و کار، ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری به کار بگیرند. یک استاندار  به‌عنوان رئیس شورا‌های متعدد، همه آن شرایطی را که در استان برای بالندگی و رشد و شکوفایی  لازم است باید مدنظر قرار بدهد.

محسنی بندپی درباره استانی کردن انتخابات مجلس گفت: بنده به شخصه با این طرح موافق هستم، اگر مجلس ما به سمت استانی شدن برود، نمایندگان از کار‌های فرعی و روزمرگی دست کشیده و به وظیفه اصلی نمایندگی خود که تصویب و تایید قانون، نظارت بر اجرای قانون و کار‌های کلان و ملی است، عمل خواهند کرد که انجام این وظایف می‌تواند کارایی و اثر بخشی مجلس افزایش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار