مدیر کل سازمان انتقال خون مطرح کرد؛

کمبود گروه‌های خونی منفی و O+ در استان تهران/ مردم از اهدای خون در فصول سرد غافل نشوند

طباطبایی گفت: در حال حاضر با کمبود گروه‌های خونی منفی و O+ در سطح استان تهران مواجه هستیم.

کمبود گروه‌های منفی و O+ درس طح استان تهران/ برگزاری جشنواره ستاره‌های سرخ شهر در راستای تشویق مردم به اهدای خون در فصول سردسیدمرتضی طباطبایی مدیر کل سازمان انتقال خون در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: به‌طور میانگین با آغاز فصل سرما استقبال مردم به اهدای خون کاهش پیدا می‌کند و همین مسئله باعث کمبود برخی از فرآورده‌های گروه خونی در سطح استان تهران خواهد شد.

وی ادامه داد: با کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون نیازهای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی هیچ تغییری پیدا نمی‌کند و از این رو از مردم استان تهران درخواست دارم که اهدای خون را در تنها در فصل بهار انجام ندهند و این اقدام خداپسندانه را نیز در فصول سرد سال نیز انجام دهند.

طباطبایی اظهار کرد: پلاسما و پلاکت خون برای تولید داروهای مورد نیاز بیماران بسیار موثر است و دریافت این ۲ فرآورده به روش‌های آفرزیس و دستگاهی انجام می‌شود.

مدیر کل سازمان انتقال خون اضافه کرد: با توجه به اینکه داروهای مشتق از پلاسما در کشور دچار کمبود است و این نوع داروها شدیدا مورد نیاز بیماران است، از مردم درخواست دارم کار اهدای خون را به طور جدی انجام دهند.

وی افزود: در حال حاضر گروه‌های خونی منفی و O+ در سطح استان کمبود داریم و نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را از استان‌های همجوار برطرف می‌کنیم.

طباطبایی گفت: برای تشویق و ترغیب مردم استان تهران به کار اهدای خون جشنواره زمستانی را از شب یلدا تا پایان سال در مراکز مختلف برگزار می‌کنیم تا در این برنامه مردم استان تهران به اهدای خون تشویق شوند.

انتهای پیام/

اهدای خون در فصول سرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
مردم تشویق به خون دادن بشن