استاندار کرمان:

از هر سه جوان کرمانی یک نفر بیکار است

استاندار کرمان نرخ بیکاری جوانان در این استان را ۲۹ درصد دانست و گفت: از هر سه جوان یک نفر بیکار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محمدجواد فدایی، استاندار کرمان در دومین مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد کشور که با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان برگزار شد، گفت: جوانان ۲۷ درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده اند که در این راستا دو درصد نیز از متوسط کشوری بالاتر هستیم.

وی با بیان اینکه ۳۸ درصد از جوانان استان کرمان بین ۱۹ تا ۲۵ سال سن دارند، افزود: نرخ بیکاری جوانان در این استان ۲۹ درصد است.

فدایی با اعلام اینکه ۹۴ هزار و ۳۴۵ نفر جوان بیکار در استان کرمان وجود دارد، تصریح کرد: از هر سه جوان یک‌نفر بیکار است.

وی با بیان اینکه جوانان ما باید خود را نشان بدهند و ثابت کنند که توانایی لازم را دارند، یادآور شد: اگر در تعریف اشتغال به نظر واحد برسیم، به‌خوبی می‌توانیم مشکل اشتغال جوانان در استان کرمان را حل کنیم

فدایی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد معادن کشور در استان کرمان است و امکانات زیادی در بخش گردشگری داریم، بیان داشت: ۷۰۰ اثر تاریخی در کرمان ثبت ملی و ۷ اثر ثبت جهانی شده است که همه این‌ها ظرفیت‌های بزرگی برای استان است.

وی به برگزاری دومین مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد کشور در کرمان اشاره و ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این مجمع، گامی در راستای رفع مشکلات جوانان در کشور برداشته شود.

انتهای پیام/ب

برگزاری دومین مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور در کرمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار