انجام ٨ مرحله برف روبی در راه‌های شهرستان بوکان

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوکان گفت: از ابتدای فصل زمستان تاکنون، هشت مرحله برف روبی در جاده‌های اصلی و فرعی این شهرستان انجام گرفته است.

حسین بیادار رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوکان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،با اعلام اینکه از ابتدای زمستان امسال تاکنون، هشت مرحله برف روبی در سطح راه‌های این شهرستان توسط اکیپ راهداری صورت گرفته است، اظهار داشت: راه‌های اصلی و فرعی در مجموع این مراحل به طول ٨۲۰ کیلومتر و حجم ۴۱۳ هزار مترمکعب برف روبی شده اند، همچنین مقدار ٨۵۰ تُن نیز نمک پاشی انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۱ هزار و ۴۳۰ کیلومتر برف روبی در سطح راه‌های روستایی بوکان انجام شده است، یادآور شد: اکیپ راهداری این شهرستان به ۲۰ عدد دستگاه سنگین و نیمه سنگین، پنج دستگاه سبک و همچنین ۴۲ نفر نیرو، مجهز است.

بیادار با بیان اینکه طول کل راه‌های شهرستان بوکان، ۷٨۰ کیلومتر بوده که از این مقدار ۶۳۷ کیلومتر را راه‌های روستایی به خود اختصاص داده و مابقی نیز راه اصلی، فرعی و بزرگراه است، اذعان داشت: از مجموع راه‌های روستایی به طول ۳۷۵.۵ کیلومتر آسفالت شده و ۱۶۳ کیلومتر آن شوسه و همچنین ۱۱۷ کیلومتر آن نیز نیمه شوسه و نیمه خاکی می‌باشد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوکان با اعلام اینکه بر اساس حجمی، درصد برخورداری این شهرستان از راه‌های روستایی آسفالته نسبت به کل راه‌های روستایی ۵۶ درصد می‌باشد که در مقایسه با میانگین کشوری به میزان ۶۵ درصد حدود ۹ درصد کمتر می‌باشد، افزود: این مقدار بر اساس شاخص برخورداری از آسفالت نسبت به جمعیت ٨۲ درصد است.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر سر جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجرپذیر‌ترین شهر‌های ایران به شمار می‌رود.

بوکان دارای ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد، ۱۹۴ هزار نفر ساکن نقاط شهری و ۵۶ هزار نفر نیز ساکن روستا‌ها می‌باشند و بعد از ارومیه، خوی و میاندوآب چهارمین شهر پر جمعیت آذربایحان غربی است.
 
انتهای پیام/م
 

٨ مرحله برف روبی در راه‌های شهرستان بوکان صورت گرفته است

برچسب ها: راه ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.