رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛

عدم به روز رسانی دانش فنی صنعت خودرو از مهم ترین چالش ها است

پورابراهیمی گفت:عدم به روز رسانی دانش فنی صنعت خودرو از جمله چالش‌های این صنعت در کشور است و بهترین محصولات این صنعت هم توان رقابت با نمونه مشابه خارجی خود را ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محمد رضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت صنعت خودروی کشور گفت: این صنعت به سراغ نوآوری که بتواند چند رتبه جایگاه ما را در صنعت خودروی جهان ارتقا بدهد نرفته است و با همان ساختار سنتی که کمی به روز شده است، به کار خود ادامه می‌دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سوء مدیریت از جمله چالش‌های صنعت خودروی کشور است که این مساله ناشی از تغییرات مدیریتی خودروسازان است، به صورت میانگین هر سال یک بار مدیران صنعت خودروی کشورمان تغییر پیدا می‌کنند، در حالی که برای صنعت خودرو، ثبات مدیریت یک اصل ضروری است.

پورابراهیمی عدم تخصص مدیران صنعت خودروسازی را از جمله مشکلات این صنعت دانست و بیان کرد: در گذشته شرکت‌های ایران خودرو و سایپا به صورت کامل دولتی بودند، ولی با واگذاری بخشی از سهام این شرکت‌ها به سهام عدالت، رفتار مدیران این شرکت‌ها تغییر پیدا کرد، اکنون دولت این شرکت‌ها را اداره می‌کند، اما پاسخگو نیست.

وی افزود: عدم به روز رسانی دانش فنی صنعت خودرو از جمله چالش‌های این صنعت در کشور است و بهترین محصولات این صنعت هم توان رقابت با نمونه مشابه خارجی خود را ندارند، در حالی که بسیاری از محصولات پیچیده در بخش‌های مختلف ایران ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت‌های خودروسازی به سمت سرمایه‌گذاری‌های غیر مرتبط رفتند، به عنوان مثال یکی از این شرکت‌ها سهام عمده یک بانک را دارد، در حالی که خودش از مشکل سرمایه در گردش رنج می‌برد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآورشد: به دلیل نیروی انسانی مازاد در شرکت‌های خودروسازی هزینه تولید این شرکت‌ها بالا است، همچنین شرکت‌های خودروسازی در گذشته سرمایه‌گذاری‌های غیرمنطقی و غیرکارشناسی داشتند.

انتهای پیام/ح

یک خودروساز سرمایه درگردش ندارد، ولی سهامدار بانک است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار