عشایر خراسان رضوی ۱۵ درصد نیاز گوشت قرمز خراسان رضوی را تامین می‌کنند.

۱۵ درصد گوشت خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شودبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد نبوی فر مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: اگرچه عشایر تنها ۲ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند، ولی با ۱۲ هزار تن تولید گوشت قرمز در سال، نیاز ۱۵ درصد گوشت قرمز استان را تامین می‌کنند.

وی جمعیت عشایر کشور را یک میلیون و ۲۰۰ هزار اعلام کرد و گفت: عشایر سالانه ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز را تولید می‌کنند که نیاز ۲۵ درصد جمعیت کشور را تامین می‌کنند.

وی با بیان اینکه عشایر استان در ۱۳ شهرستان حضور دارند گفت: شهرستان بردسکن به لحاظ وسعت مناطق عشایری و جمعیت عشایری آن رتبه اول و دوم را در استان داراست.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی عنوان کرد: هر نفر عشایر گوشت قرمز ۱۶ نفر را تامین می‌کند و کمترین آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های قضایی و خانوادگی مربوط به عشایر است.

نبوی به پرداخت تسهیلات به جامعه عشایری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات توانسته از ۷۰ میلیارد تومانی که به عشایر کشور اختصاص داده شده است ۴۵ درصد آن را جذب کند که سهم بردسکن از این اعتبارات ۶ میلیارد تومان است.

عشایر استان سالانه حدود ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن شیر، ۴۰۰ تن روغن زرد، ۲۹۰ تن کره، ۱۱ هزار متر مربع صنایع دستی و داری و ۳۴۰۰ مورد صنایع دستی غیرداری تولید می‌کنند.

انتهای پیام// ف. ح
 



خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات توانسته از ۷۰ میلیارد تومانی که به عشایر کشور اختصاص داده شده ۴۵ درصد آن را جذب کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.