شناسایی بیش از ۶۰ بیمار پروانه‌ای در فارس

رئیس اداره بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اکنون ۶۶ بیمار مبتلا به بیماری پروانه‌ای در استان فارس شناسایی شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، داوود حدادی در سمینار آموزشی بیماران پروانه‌ای (EB) با اشاره به اینکه اکنون تعداد ۶۶ بیمار پروانه‌ای شناسایی شده در استان فارس وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۲۴ نفر دانش آموز هستند.

وی، خواستار هماهنگی بیشتر مربیان بهداشت مدارس برای رفع مشکلات آن‌ها شد و آمادگی کامل دانشگاه را برای هر گونه همکاری در این زمینه اعلام کرد.

عبدالخالق کشاورزی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: در گذشته بیماران پروانه‌ای، برای درمان به تهران مراجعه می‌کردند، اما با توجه به آماده شدن بستر مناسب درمانی در شیراز بخش عمده‌ای از خدمات درمانی این بیماران در شیراز ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه پیگیری برای تکمیل بستر ارائه خدمات کامل به بیماران پروانه‌ای در شیراز، ادامه دارد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ارائه خدمات به بیماران پروانه‌ای (EB) عزم جدی خبر دارد و هم اینک بخش ویژه این بیماران در بیمارستان امیرالمومنین (ع) ایجاد شده است.

محسن بهشتی پور رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس نیز بیان کرد: از ۲۴ دانش آموز مبتلا به بیماری پروانه‌ای شناسایی شده در فارس، ۱۹ نفر تحت پوشش طرح تلفیقی و حمایتی آموزش و پرورش استثنایی قرار گرفته اند و ۵ دانش آموز دیگر نیز درخواستی در این خصوص نداشته‌اند.

وی تصریح کرد: موفقیت این دانش آموزان تا میزان زیادی وابسته به آگاه سازی جامعه است، و خواستار همکاری همه جانبه مسئولان در امر آگاه سازی و اطلاع رسانی در خصوص بیماری پروانه‌ای شد.

انتهای پیام/چ

تعداد بیماران پروانه‌ای در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.