توزیع بیش از ۱۹۰۰ تن کود پاییزه و بهاره بین کشاورزان شهرستان اشنویه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشنویه گفت:از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۱۹۰۰ تن کود پاییزه و بهاره بین کشاورزان شهرستان اشنویه توزیع شده است.

توزیع بیش از ۱۹۰۰ تن کود پاییزه و بهاره بین کشاورزان شهرستان اشنویه سید انور حسینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشنویه در گفتو گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، افزود: کل سهمیه ابلاغی شهرستان برای یکسال زراعی ۳۸۰۰ تن است که تاکنون بیش از ۱۹۰۰ تن کود در بین زارعین شهرستان توسط اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی و ۲ کارگزاری بخش خصوصی توزیع شده است.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه این کود‌ها شامل انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه می باشد، از کشاورزان و بهره برداران خواست تا قبل از استفاده از هر نوع کود نسبت به انجام آزمون خاک به ویژه قبل از کشت‌های زراعی اقدام و براساس نتایج آزمایش خاک از کود‌های مورد نیاز استفاده نمایند.
 
حسینی ادامه داد: در صورتی که امکان انجام آزمون خاک مقدور نباشد صرفا براساس توصیه های کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی اقدام به مصرف کود در مزارع و باغات خود نمایند.
 
وی همچنین از بهره برداران درخواست کرد تا جهت تأمین کود‌های مورد نیاز باغات و مزارع و جلوگیری از ازدحام در فصل بهارودریافت توصیه های کارشناسی از هم اکنون و به موقع به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه نمایند تا با مشکلی در جهت تأمین کود‌های موردنیاز مواجه نشوند.
 
حسینی تاکید کرد: کشاورزان از خرید کود از فروشندگان غیرمجاز خودداری کنندو در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع دهند.
 
انتهای پیام/م
 

توزیع کود در اشنویه

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.