دهیار روستای جهر شهداد گفت :به دلیل محرومیت منطقه و شرایط نا مساعد راه ارتباطی و نبود وسیله ایاب و ذهاب دوازده دانش آموز متوسطه از تحصیل بازماندند.

 حمیدآنت دهیار روستای جهر شهداد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانگفت : به دلیل محرومیت منطقه و شرایط نا مساعد راه ارتباطی و نبود وسیله ایاب و ذهاب دوازده دانش آموز متوسطه از تحصیل بازماندند.

 دهیار روستای جهر علت ترک تحصیل دانش آموزان این روستا را نبود وسیله نقلیه عنوان کرد .

 آنت افزود: این دانش آموزان از روز دوشنبه اول بهمن ماه تا روز چهارشنبه 3 بهمن ماه از مدرسه بازماندند و به نوعی در اعتراض به این وضعیت ترک تحصیل کردند.

وی بیان داشت : با توجه به اینکه روستای جهر تا اندوهجرد 12 کیلومتر فاصله دارد سه کیلومتر آن خاکی و به سختی تردد در آن جریان دار که به دلیل سرمای هوای شدید دانش آموزان نتوانستند به مدرسه بروند.

وی گفت :علی رغم همه مشکلات بازهم تا قبل از این دانش آموزان با وانت از این روستا به اندوهجرد میرفتند که اکنون به دلیل سرمای شدید کویری منطقه این امکان وجود ندارد.

محمد حسین یزدان پناه بخشدار بخش شهداد نیز در این پیگیری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان گفت :منطقه شهداد دارای ظریب محرومیت 7 است یعنی وضعیت بحران داریم .

یزدانپناه افزود: اگر در روستاهایی که دبستان دارند دانش آموزی از تحصیل بازبماند شورای آموزش و پرورش موظف است که هزینه هایش را تامین کند و ما برای کسانی که مشکل رفت و آمد دارند را تحت پوشش قرار دهیم .

رئیس شورای آموزش و پرورش و بخشدار شهداد افزود: منطقه تکاب شهداد شامل روستاهایی است که وضعیت بسیار بدی دارند و محرومیت در آنها بیداد میکند اما طی تفاهم نامه ای که بین آموزش و پرورش ،بخشداری و دهیاریها اشتیم موظف کردیم که بخشی از هزینه های ایاب و ذهاب دانش آموزان را دهیاریها ،بخشی را آموزش و پرورش و بخشی والدین دانش آموزان تامین کند.

 باقری رئیس اداره آموزش و پرورش بخش شهداد نیز با اشاره به ترک تحصیل این دانش آموزان از سه روز گذشته ضمن تایید موضوع بیان داشت : تمامی امکانات برای تحصیل این دانش آموزان در مدارس شبانه روزی تامین است ،اما این دانش آموزان با رضایت خود و والیدنشان از مدارس بخش شهداد یکسال است که رفته اند و ترجیح دادند از روستا تا اندوهجرد را تردد کنند.

باقری افزود: خبر ترک تحصیل این دانش آموزان از عصر دیروز چهارشنبه 3بهمن ماه به ما اطلاع داده شد و با اطلاع از این موضوع و پیگیری قرار شد با همکاری دهیاری والدین و آموزش و پرورش مبلغی تامین شود تا وسیله ایاب و ذهاب این دانش آموزان تامین و از روز شنبه 5 بهمن ماه این دوازده نفر به مدرسه برگردند.

وی بیان داشت : با توجه به اینکه هزینه هر ماه یک مینی بوس در مسیر روستای جهر تا اندوهجرد2میلیون تومان است قرار شد به صورت ویژه این موضوع بررسی و راه حل اساسی در این خصوص داشته باشیم.

باقری گفت :این دوازده دانش آموز درمدارس حضرت زینب (س) ،شهید رجایی و شهید مطهری در منطقه اندوهجرد مشغول تحصیل بودند که این مجتمع اکنون دارای بیش از 220دانش آموز است .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.