اردوغان خطاب به مادورو: محکم بایست

رجب طیب اردوغان گفت از تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن خوان گوایدو، رهبر حزب مخالف و رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا، متحیر مانده است.

اردوغان خطاب به مادورو: محکم بایستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی‌ ای پی تی ان، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر به رسمیت شناختن خوان گوایدو، رهبر حزب مخالف و رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا، متحیر مانده است.

اردوغان در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور مالت بر حمایتش از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، تاکید کرد و گفت: "شما باید به صندوق رای احترام بگذارید. اگر شما به صندوق رای احترام نگذارید، این را نمی‌توان دموکراسی نامید. این ذهنیت و ساختار و درک تمامیت خواهانه است. مادورو با آراء مردم انتخاب شده است. به عنوان شخصی که به دموکراسی اعتقاد دارد، اعلام این مسئله از سوی آقای ترامپ مرا متحیر کرد و صادقانه بگویم وقتی داشتم از روسیه برمی گشتم تلفنی با او (مادورو) با صراحت و فشرده درباره این موضوع و دموکراسی گفتگو کردم. من گفتم هرگز به تلاش‌های ضد دموکراتیک وقعی نگذار. محکم بایست."

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت: "من معتقدم آن‌هایی که برای دموکراسی مبارزه می‌کنند باید در کنار این مبارزه برای دموکراسی و صندوق رای در جهان بایستند. من فکر نمی‌کنم این درست باشد که علیه اراده ملی از برخی شیوه‌ها استفاده شود و این چیزی است که اکنون دارد اتفاق می‌افتد. برای ما امکان ندارد این را تایید کنیم. من معتقدم اگر مادورو و کسانی که به او اعتقاد دارند محکم در این راه بایستند، وی بر این دوره سخت فائق خواهد آمد."

رجب طیب اردوغان افزود اندکی پس از آنکه ترکیه در سال ۲۰۱۶ کودتا را خنثی کرد، مادورو در تماس گرفتن و سفر به ترکیه برای اعلام حمایت خود از دولت وی تعلل نکرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار