دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی خبر داد؛

اجرای برنامه مدرسه انقلاب در دهه فجر/ روایتگری دانش آموزان از وقایع انقلابی

تاریخی گفت: چند سالی است که ما برنامه محوری «مدرسه انقلاب» را در ایام دهه فجر برگزار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، هفتمین دوره نمایشگاه دانش آموزی مدرسه انقلاب با حضور حسین تاریخی دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی صبح امروز در هنرستان ماهر برگزار شد.

در این مراسم تاریخی مجموعه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان فعالیت‌هایش را از پیش از انقلاب داشته است، اظهار کرد: مبارزات انجمن‌های اسلامی از جمله اقدامات محسوب می‌شود و چند سال است ما برنامه محوری «مدرسه انقلاب» را در ایام دهه فجر برگزار می‌کنیم.

وی افزود: دانش آموزانی که هیچ کدام در دوران انقلاب نبودند در قالب برنامه «مدرسه انقلاب» و در این برهه زمانی به روایتگری انقلاب می‌پردازد و تلاش کردیم با پشتیبانی از بچه‌ها برنامه‌های مدونی در دهه فجر داشته باشیم.

نمایشگاه اصلی‌ترین برنامه مدرسه انقلاب

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی با اشاره به اینکه در برنامه مدرسه انقلاب اصلی ترین برنامه نمایشگاه است، گفت: در برنامه سه محور دیروز ما، امروز ما و فردای ما در نظر گرفته شده است‌.

تاریخی بیان کرد: در محور «دیروز ما» ۲ بخش رستاخیر سقوط با تبیین مشکلات فساد اقتصادی، فساد سیاسی و وابستگی رژیم قبل و اسوه‌های انقلاب با تبیین موضوعات شخصیت حضرت امام (ره) و یاران، شهدای شاخص و بزرگان انقلاب دنبال می‌شود.

وی با تبیین محورهای برنامه «امروز ما» بیان کرد: برنامه‌های آفتاب ولایت با تبیین نقش آفرینی رهبری و ولایت فقیه، دیوار فریاد با تبیین مسائلی چون دشمن شناسی، عرصه‌های نفوذ دشمن و راه‌های مقابله در دستور کار است.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی افزود: محور موج پنجم با تبیین موضوعاتی چون نقش دهه هشتادها، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، تولید ملی و کالای ایرانی و تبیین هنرمندانه نظریه مقاومت دنبال می‌شود.

تاریخی اظهار کرد: مجاهدان سایبری از دیگر برنامه‌های زیرمجموعه امروز ماست که مفاهیمی چون فرصت‌های فضای مجازی، تهدیدهای فضای مجازی و راه‌های مقابله مورد توجه است.

وی گفت: موضوع برنامه محوری «فردای ما» در قالب مجموعه انصار المهدی با برنامه‌هایی همچون ویژگی‌های منتظران، اربعین حسین، زادگاه انصار المهدی و سیمای حکومت مهدوی دنبال می‌شود.

ثبت نام چهار هزار مدرسه متوسطه دوم برای برپایی نمایشگاه

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی حدود یک ماهی است که دنبال می‌شود، بیان کرد: تاکنون چهار هزار مدرسه متوسطه دوم برای برپایی این نمایشگاه ثبت نام کردند و این برآیند تا ۱۲ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

تاریخی بیان کرد: سال گذشته ۲ هزار ۷۰۰ مدرسه در برپایی این نمایشگاه شرکت داشتند و به طور کلی نمایشگاه‌ها تا یک هفته بعد از ۲۲ بهمن دایر هستند.

وی با اشاره به بخش ویژه نمایشگاه مدرسه انقلاب با عنوان چهل برگ بیان کرد: پویش شتر "در خواب بیند پنبه دانه" از ۱۳ آبان آغاز به کار کرده است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی ادامه داد: دستاورد‌های معنوی انقلاب با محوریت هویت، استقلال و امنیت، خرمشهر‌ها در پیش است با محوریت جهاد اقتصادی و جهاد فرهنگی، چهل سال چالش، چهل سال پیروزی و میز پاسخگویی به شبهات مورد توجه است.

تاریخی با اشاره به اینکه توجه به دانش آموزان دختر بسیار مورد توجه است، گفت: سرفصلی به نام هویت بانوی مسلمان را در نظر گرفتیم که سه محور الگوی سوم زن (فارغ از برداشت نگاه شرقی و غربی به زن) است، ضریح بی نشان (تبیین الگوی شخصیتی حضرت زهرا (س)) و جاهلیت مدرن را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی به موضوع انتخاب آیه سال هم به عنوان آخرین بخش ویژه مدرسه انقلاب اشاره و تصریح کرد: امسال آخرین آیه سوره فتح به عنوان آیه سال معرفی می‌شود؛ همچنین معرفی کتاب سرباز کوچک امام به نویسندگی مهدی طهانیان هم در دستور کار داریم.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی اظهار کرد: جشن انقلاب از دیگر برنامه‌های مورد توجه است که تا نیمه اسفندماه ادامه خواهد شد همچنین با همکاری شبکه امید از ۱۲ بهمن در ایام دهه فجر از ساعت ۱۸:۳۰ برنامه مدرسه انقلاب برگزار می‌شود.

آغاز به کار کادر آموزشی و تشکیلاتی مدرسه انقلاب

وی گفت: کادر آموزشی و تشکیلاتی مدرسه انقلاب با ثبت نام هزار دانش آموز آغاز به کار کرده است همچنین بازدید‌هایی از لانه جاسوسی، باغ برکت، موزه عبرت، باغ موزه دفاع مقدس که تاثیر مهمی در  شناساندن فعالیت های انقلابی دارند برای دانش آموزان استان های دیگر در نظر گرفته شده است و به طور گروهی به تهران سفر می کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی بیان کرد: طرح همراز با هدف پاسخگویی به شبهات سیاسی و اجتماعی فعالیت می‌کند، مبلغان در ۲ شکل آنلاین و حضوری این شبهات را برطرف می‌کنند.

تاریخی به فراخوان برگزاری تئاتر و سرود هم اشاره کرد و گفت: گروه‌های سرود و تئاتر دانش آموزی هم در قالب مدرسه انقلاب در نظر داریم علاوه بر آن کار چاپ و توزیع کتاب پرسمان دانش آموزی هم انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار