معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

حذف دفترچه‌های پزشکی حتی در مراکز درمان خصوصی

‌نسخه نویسی الکترونیک در مراکز درمانی خصوصی هم باید اجرایی شود.

قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه آیین معرفی سامانه الکترونیک سلامت مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: خوشبختانه ساختار نظام ارجاع در همه استان‌های کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در حال توسعه نظام ارجاع و نسخه‌نویسی الکترونیک در کشور هستیم ابراز امیدواری کرد مراکز درمانی خصوصی هم وارد این چرخه شوند.

جان بابایی افزود: در کنار بحث خدمات الکترونیکی به دنبال بدون کاغذ کردن اسناد و داد‌های سرپایی و بستری هم هستیم.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: زیر ساخت‌ها برای الکترونیکی شدن نسخه‌های پزشکی بسیار حائز اهمیت است و پزشکان در مطب‌های خود باید سیستم قابل قبولی برای اجرای این طرح طراحی کنند.

وی هدف از الکترونیکی کردن نسخه‌ها را، جلوگیری از اتلاف منابع، نظم دادن به نسخه‌های پزشکی و پیشگیری از خطا‌های احتمالی دراین زمینه دانست و افزود: تولید نسخه الکترونیک هیچ گونه محدودیت مالی  برای پزشکان ایجاد نمی‌کند و به محض ویزیت و نسخه نویسی الکترونیکی وجه نسخه در حساب پزشک شارژ می‌شود.

آیین معرفی سامانه الکترونیک سلامت مازندران هم‌اکنون با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سالن اجتماعات متل بانک رفاه شهرستان بابلسر در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ م

تاکید بر نسخه نویسی الکترونیک در مراکز درمانی خصوصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار