مدیرکل حوزه ریاست سازمان تبلیغات اسلامی:

ابرقدرت‌ها در حال فروپاشی هستند

حجت‌الاسلام طهماسبی گفت:همه دنیا از این وضعیت حاکم ناراضی هستند و ابرقدرت‌ها هم در حال فروپاشی هستند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشستی صمیمانه با حجت‌الاسلام جواد زمانی، جواد حیدری، احمد بابایی، رضا بیات، جواد هاشمی، عسکری عضو هیئت مدیره مجمع شاعران، جانفزا و میلاد عرفان پور دیدار و گفتگو کردند.

حجت‌الاسلام مجید باباخانی مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در ابتدای این نشست با اشاره به این موضوع که در بحث چهلمین سالگرد انقلاب اصل کار بر عهده نخبگان جامعه است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی زمینه خوبی برای رشد شعرای آیینی فراهم آورد و امروز دست محافل مذهبی برای تهیه محصولات فاخر باز است.

وی با بیان اینکه در فضای دفاع از آرمان‌های انقلاب و مباحث آن مردم پای کار ایستاده‌اند، گفت: موضوع ۸ درصد نخبگان جامعه هستند که در جنگ هم همین ۸ درصد در جبهه‌ها حضور داشتند. امروز براثر بعضی از ناملایمات و کاستی‌ها حضور و اثر این نخبگان در جامعه کم‌رنگ شده است. در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قشر نخبه انقلابی باید تقویت شوند و باید به این نکته حائزاهمیت، ژرف‌تر بیاندیشیم که ما در آستانه فتح‌الفتوح قرار داریم. زیرساخت‌ها در کشور مشکل چندانی ندارند، اما رسانه‌های بیگانه با بزرگ‌نمایی شرایط را طوری دیگر نشان می‌دهند و هدفشان ایجاد موج نا‌ امیدی در جامعه است. باید در این برهه حساس برای مقابله با این هجمه‌ها برنامه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام بابا خانی گفت: حضرت آقا در یکی از بیاناتشان به این نکته اشاره داشتند که دشمن می‌خواهد نسل سوم را از انقلاب جدا کند، اما با وجود امثال محسن حججی‌ها این اتفاق رخ نمی دهد.

حجت‌الاسلام محمد طهماسبی مدیرکل حوزه ریاست سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه این نشست با بیان اینکه خداوند، مستضعفان را بر عالم حاکم می‌کند تصریح کرد:  این موضوع اتفاق می‌افتد، اما سریع‌تر اتفاق افتادن این مهم به درست عمل کردن مردم بستگی دارد. در مسیری که برای خداوند حرکت می‌کنید سنت خداوند براین است که کل مسیر را هموار نمی‌کند تا مؤمنان و منافقان بهتر شناخته شوند.

وی افزود: امروز باید این موضوع را تحلیل کنیم که ما بر این اصول حرکت می‌کنیم یا نه و بسیاری هم بر این اصول حرکت نمی‌کنند که منافقان هستند و در مسیر حرکت انبیاء الهی نیز منافقان وجود داشتند.

حجت‌الاسلام طهماسبی بیان کرد: یک سنت الهی دیگر نیز بر جهان حاکم است که بزرگ‌ترین پیروزی‌ها در سخت‌ترین شرایط به‌دست می‌آید. در جنگ احزاب هم این گونه بود؛ مسلمانان بعد از اینکه صبر کردند نصرت عظیمی نصیبشان شد. امروز موقف ما این است که همه قدرت‌های وابسته به نظام سلطه دست به دست هم داده‌اند که جمهوری اسلامی ایران را به زمین بزنند، اما از طرف دیگر شواهد بسیاری وجود دارد که زمان زمین خوردن خود این قدرت‌ها فرا رسیده اگر ما با صبر از این مرحله عبور کنیم سنت خداوند بر این است که گام بزرگ بعدی برای پیروزی‌های بزرگتر اتفاق می‌افتد و قله این فتح‌الفتوح حاکمیت الله بر زمین است.

وی ادامه داد: نقطه تحول چند بار در تاریخ اتفاق افتاده است در حال حاضر هم به یک موقف تغییر رسیده‌ایم و همه دنیا از این وضعیت حاکم ناراضی هستند و ابرقدرت‌ها هم در حال فروپاشی هستند از طرفی به موقف خود که نگاه می‌کنیم که پالایش به وجود آمده و نا خالصی‌ها ریزش دارند. در این شرایط ما به جامعه می‌پردازیم و از طرفی تمدن امت واحد اسلامی را نیز پی‌گیر هستیم.

احمد بابایی شاعر آیینی گفت: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برای رسیدن به قله و فراگیر کردن تمدن اسلامی، ۵ مرحله انقلاب سازی، نظام سازی، دولت سازی، جامعه سازی و تمدن نوین اسلامی را مطرح کردند و در ادامه فرمودند: مابین نظام سازی و دولت سازی متوقف شده ایم که نکات بسیار مهمی در این سخن حضرت آقا وجود دارد.

حجت‌الاسلام جواد زمانی نیز در این نشست گفت: افقی که امام خمینی (ره) ترسیم کرد یک افق تازه‌ای بود و بعد از انقلاب، انتظارات بالارفت به دلیل اینکه جامعه در یک مسیر رشد و تعالی قرار گرفت، هانری کربن می‌گوید: هنگامیکه من مشغول مطالعات فلسفه اسلامی بودم عالم معقول و محسوس برای من بسیار جذاب بود، اما مدت‌ها در این فکر بودم که پل میان این عالم معقول و عالم محسوس چیست؟ تا اینکه با کتب شیعه آشنا شدم و دیدم تشیع چه پل زیبایی میان عالم معقول و عالم محسوس ایجاد کرده و حلقه اتصال بین این دو عالم را انسان کامل قرار داده است و این ویژگی، مکتب شیعه را برای من جذاب کرد.

وی درادامه بیان کرد: افتخار شعر آیینی این است که می‌خواهد این انسان کامل را وصف کند. اگر این وصف، تمام و کمال انجام شود در واقع گام بسیار بزرگی در معرفت بشری ایجاد می‌کند و در واقع شعر آیینی می‌تواند معرفت‌زا باشد و حضرت آقا بار‌ها در بیاناتشان به معرفت‌زا بودن شعر آیینی تأ کید کردند.

حجت‌الاسلام جواد زمانی یاد آور شد: در مراسم دیدار شعرای آیینی با رهبر انقلاب حضرت آقا فرمودند: «باید کاری کنید که سطح ذوق، فکر و تعمل مردم بالا برود».

وی افزود: امروز ما بیش از ۵۰۰ شاعر جوان طلبه داریم.۱۰۰ شاعر طلبه در قم داریم و شاهد این موضوع هستیم در شهرستان‌های مختلف اقبال به شعر آیینی بسیار بالاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی  رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم بابیان اینکه مردم باید تصمیم بگیرند بایستند، اظهار کرد: اگر بامنبر و شعر می‌شود باید این کار را انجام داد. حضرت آقا فرمودند «تمام تلاش‌های دشمن در این خلاصه می‌شود که مردم تصمیم بگیرند ایستادگی نکنند. مردم ما، مردم بسیاری خوب هستند اگر اسلام ناب به آن‌ها عرضه شود تصمیم می‌گیرند بایستند» و همه تلاش‌های ما در این یک نقطه خلاصه می‌شود که مردم ایستادگی کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: دغدغه من این است که اسلام عاشورایی عرضه شود و برای من روشن است که شعر آیینی پدیده بسیار قدرتمندی است که کار‌های بسیاری می‌تواند انجام دهد. اگر مسئله تبیین اسلام ناب است مهمترین حادثه شعر انقلاب و شعر آیینی است. اگر علت مبقیه انقلاب اسلامی محرم و صفر است علت محدثه هم همان است و شعری که نقطه تلاقی شعور با شعار، معرفت، بینش، نگرش و زیبایی است مگر می‌شود ساده از کنار آن گذشت. شعرای آیینی بازوان انقلاب هستند و باید دید که باشعر آیینی برای انقلاب چه کاری می‌توان انجام داد و این ظرفیت عظیم را باید بیش از پیش خرج انقلاب کرد.

گفتنی است، در این دیدار دیگر شعرای آیینی در مورد مسائل و مشکلات این حوزه دیدگاه و نظرات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

دیدار صمیمانه حجت الاسلام قمی با برخی شاعران

برچسب ها: قرآن ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام اللهم عجل لولیک الفرج