ترامپ: اگر اعضای کمیته امنیت مرزی در خصوص دیوار گفتگو نکنند، وقتشان را تلف کرده‌اند

رئیس‌جمهور آمریکا امروز در حساب توئیتری خود هشدار داد اگر اعضای نشست کمیته مرزی به دیوار و یا مانع فیزیکی فکر نکنند «وقتشان را تلف کرده‌اند».

ترامپ: اگر اعضای کمیته امنیت مرزی در خصوص دیوار گفتگو نکنند «وقتشان را تلف کرده‌اند»به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا امروز (چهارشنبه) هشدار داد اگر اعضای نشست دو حزبی کمیته امنیت ملی مرزی خواسته او مبنی بر ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک را در نظر نگیرند «وقتشان را تلف کرده‌اند»!

ترامپ در پیام توئیتری امروز خود نوشت «کمیته متشکل از جمهوریخواهان و دموکرات‌ها که اکنون راجع به امنیت مرزی نشست برگزار کرده اند اگر به دیوار و یا مانع فیزیکی فکر نکنند و راجع به آن بحث نشود دارند وقت خودشان را تلف می‌کنند».

این هشدار گمانه‌زنی‌ها را راجع به این مذاکرات برانگیخته است. آن‌ها ۱۶ روز فرصت دارند تا پیش از آغاز دور دوم تعطیلی دولت یا آنکه رئیس‌جمهور تصمیم به اقدام دیگری برای تامین بودجه دیوار مرزی بگیرد به توافق برسند.

پس از آنکه تعطیلی دولت آمریکا در تاریخ این کشور رکورد زد و به ۳۵ روز رسید، در نهایت دونالد ترامپ پذیرفت بدون آنکه مبلغی را برای ساخت دیوار مورد درخواستش دریافت کند دولت را به مدت سه هفته بازگشایی کند تا مذاکرات بیشتری صورت بگیرد.

ترامپ گفته است در نظر دارد حالت فوق‌العاده اعلام کند تا بودجه را از وزارت دفاع گرفته و نیرو‌های نظامی را برای ساخت دیوار به کار گیرد.

رئیس‌جمهور آمریکا پس از توافق موقت گفت: «ما با دموکرات‌ها مذاکره و کار می‌کنیم، سپس یک کاری خواهیم کرد- معلوم است که حالت فوق‌العاده اعلام خواهیم کرد؛ چون همین است. حالت فوق‌العاده ملی است».

یکی از وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ ممانعت از ورود مهاجران غیرقانونی به خصوص از مرز‌های جنوبی آمریکا بود. او چندی پیش مهاجران را «مهاجم» خواند و دستور ساخت دیوار مرزی در جنوب این کشور را صادر کرد. طبق برآوردها، برای ساخت دیوار حائل در مرز آمریکا با مکزیک بین ۵ تا ۶ میلیارد دلار نیاز است که ترامپ این مبلغ را از کنگره درخواست کرده بود؛ اما بسیاری از نمایندگان دموکرات با این درخواست مخالفت و اعلام کردند تنها با اختصاص ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار برای این پروژه موافق هستند. ترامپ نیز تهدید خود را عملی کرد و دولت این کشور را به تعطیلی کشاند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار