معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد؛

تولید ۶۰۰ محل دانشی به کمک انجمن‌های پزشکی/ سامانه استحقاق سنجی راه اندازی می‌شود

جان بابایی گفت: وزارت بهداشت سامانه استحقاق سنجی را راه اندازی کرده است.

مجوز سونوگرافی به بانوان پزشک را وزارت بهداشت صادر کرده استبه گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در نهمین نشست کارشناسی مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار کرد: از سال گذشته با کمک انجمن‌ها حدود ۶۰۰ محل دانشی تولید شده‌اند و اساتید تمام رشته‌های علمی همچون آنکولوژی، داخلی، گوارش و کلیه در این انجمن‌ها فعال هستند.

وی بیان کرد: سال آینده گایدلاین‌ها الکترونیکی می‌شوند و علاوه بر آن سامانه استحقاق سنجی راه اندازی خواهد شد همچنین انجمن‌ها توانسته‌اند راهنمای بالینی را هم ایجاد کنند.

اجازه نمی‌دهیم شکایت به مراحل بعدی کشیده شود

جان بابایی با اشاره به شکایت‌های ارجاعی به سامانه ۱۹۰ گفت: اجازه نمی‌دهیم شکایت‌ها به مراحل بعدی کشیده شوند و آن‌ها را سریعا پیگیری می‌کنیم اما در بعضی موارد این شکایات خصوصی می‌شوند و نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه مجوز سونوگرافی به پزشکان زنان را وزارت بهداشت صادر کرده است، اظهار کرد: این مجوز برای این صادر شده است که در مناطق محرومی که رادیولوژی در اختیار نیست متخصص زنان بتوانند کار سونوگرافی را انجام دهند.

وی یادآوری کرد: در گذشته انجمن‌های داخلی می‌توانستند برای آندوسکوپی اقدام کند و این موضوع جزو پرکتیس کار آنها بوده و در حال حاضر جراحان می‌توانند این کار را انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.