عسگری گفت: مشکلات عمده در اجرای نمایش اعتماد بین بازیگر و کارگردان است، ما عادت کردیم سریع قضاوت کنیم.

گلایه کارگردان «شهر تنهایی من» از قضاوت های زودهنگام در کارحسن عسگری بازیگر و کارگردان نمایش «شهر تنهایی من» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نمایشنامه و انتخاب آن گفت: مدتی را برای پیدا کردن نمایشنامه وقت گذاشتم و متاسفانه نتوانستم متنی را بر اساس دغدغه‌های ذهنی و اجتماعی خودم پیدا کنم، بعد از مدتی در نمایشی به کارگردانی استاد هادی مرزبان افتخار همبازی بودن با خانم نوشین تبریزی را پیدا کردم.

وی افزود: از آنجایی که راجع به نوشته‌های خانم تبریزی اطلاع داشتم، از ایشان درخواست کردم متنی از متون خودشان را بر اساس معیار‌هایی که برایشان توضیح دادم به من معرفی کنند که ایشان محبت کردند نمایشنامه «شهر تنهایی من» را به بنده معرفی کردند که با اولین خوانش مجذوب قلم زیبای خانم تبریزی شدم و با موافقت ایشان تصمیم بر ارائه متن به سالن مورد نظر را گرفتم.

کارگردان «شهر تنهایی من» در خصوص داستان این نمایش گفت: داستان نمایش اقتباسی از خانه عروسک هنریک ایبسن است و در اصل ایرانیزه شده، که چهار شخصیت دارد و از این قرار است که حمید و مهنوش زندگی نسبتا خوبی را پشت سر می‌گذارند که با وارد شدن گلناز ترابی راز‌های سر به مهری از روابط یکدیگر نمایان می‌شود.

عسگری با بیان اینکه بازیگران کار از دوستان قدیمی من هستند، تشریح کرد: بازیگران با پیشنهاد من جهت تمرین و اجرای نمایش موافقت کردند و همگی ویژگی‌های شخصیت‌های نمایش را دارا و به آن نزدیک هستند.

وی در خصوص انتخاب خانه نمایش اداره تئاتر برای اجرا بیان کرد: بر اساس محدودیت‌هایی که از لحاظ اجرایی در نمایش داشتم و اینکه نمایش حتما باید در یک سالن بلک باکس اجرا می‌شد به اداره تئاتر مراجعه کردم که از زمان تحویل متن تا اولین روز اجرا حدود ۸ ماه به طول انجامید.

این کارگردان در خصوص مشکلاتش تصریح کرد: مشکلات عمده‌ای که در اجرای این نمایشنامه داشتم اعتماد بین بازیگر و کارگردان بود که متاسفانه ما انسان‌ها عادت کردیم سریع قضاوت کنیم و مجال عمل را از موقعیت هایمان بگیریم، خوشبختانه روز‌های سخت را پشت سر گذاشتم و به اجرا رسیدیم.

عسگری درباره تمدید این نمایش اظهار داشت: فکر نمی‌کنم تمدید شود به این دلیل که همه اجرا‌های سالن تا قبل از جشنواره فجر باید خاتمه پیدا کند. اجرا‌های ما به علت تاخیر در شروع، کمتر از ۲۰ اجرا خواهد بود.

وی در پایان درخصوص کار‌های آتی خود گفت: نمایشنامه‌ای سال‌هاست که من را درگیر کرده و هر سال موکول میکنم برای سال بعد و با خودم می گویم هنوز زود است ،اما  خیلی زود دیر می شود!

گفتنی است، نمایش «شهر تنهای من» با بازی بازیگرانی چون محسن علیمحمدی، نجمه صفایی، مینو ملکی و حسن عسگری تا ۲۴ بهمن در خانه نمایش اداره تئاتر به روی صحنه است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار