روایت یک مسیر؛

افزایش ۲ برابری ظرفیت مخازن سد‌های تهران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: ظرفیت مخازن سد‌های بزرگ ملی بهره‌برداری شده از سوی این شرکت طی ۴۰ سال گذشته دو برابر شده و به رقم دو میلیارد و ۴۹۱ میلیون متر مکعب رسیده است.

افزایش ۲ برابری ظرفیت مخازن سد‌های تهرانبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت نیرو، سید حسن رضوی، با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شرکت‌های فنی و مهندسی خارجی، ایران را ترک کردند، گفت: این موضوع باعث نشد از اهداف خود دست بکشیم. در نتیجه طی ۴۰ سال گذشته بهره‌برداری از ۹ سد بزرگ ملی به ظرفیت دو میلیارد و ۴۹۱ میلیون متر مکعب از سوی شرکت آب منطقه‌ای تهران در استان‌های مختلف کشور رقم خورد.

وی با بیان اینکه زمانی محدوده عملکرد شرکت آب منطقه‌ای تهران شامل استان‌های تهران، البرز، قم، مرکزی، قزوین و سمنان می‌شد، افزود: این شرکت خدمات ارزنده‌ای در زمینه تامین آب طی چهار دهه گذشته انجام داده است که از مهم‌ترین موارد آن می‌توان به احداث سد، خطوط انتقال آب، تونل انتقال و سایر تاسیسات تامین منابع آب اشاره کرد. ظرفیت آب قابل‌تنظیم سد‌های بزرگ پیش از انقلاب یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون متر مکعب در سال بوده که اکنون این رقم به دو میلیارد و ۳۸۳ میلیون متر مکعب در سال رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران، تعداد سد‌های تنظیمی و بزرگ ملی مربوط به این شرکت در قبل از انقلاب را چهار سد برشمرد و ادامه داد: اکنون این رقم به ۹ سد افزایش یافته است و تعداد سد‌های کوچک و بند‌های انحرافی از سه بند در قبل از انقلاب به ۳۴ بند رسیده است. این درحالی‌است که جمعیت تحت پوشش شرکت آب منطقه‌ای تهران در ابتدای انقلاب حدود سه میلیون نفر بوده، اما اکنون خدمت‌رسانی و تامین آب برای ۱۷ میلیون نفر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار