استاندار همدان ؛

تک رقمی کردن نرخ بیکاری تا پایان برنامه ششم توسعه کشور

استاندار همدان گفت: تک رقمی کردن نرخ بیکاری تا پایان برنامه ششم توسعه کشور در اولویت برنامه‌های مجموعه استان است.

سرمایه گذاری بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سیدسعید شاهرخی عصر امروز در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و هیات‌های اندیشه‌ورز جوان استان همدان با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهور در ۶ شهرستان استان حضور به هم رساندند افزود: امسال شعاری پرمعنا و مناسب با شرایط ما با عنوان افتخار به گذشته و امید به آینده انتخاب شده است.

وی گفت: در سال ۹۷ حدود ۳ هزار و ۲۶۷ میلیارد تومان شامل تسهیلات بانکی، سرمایه گذاری بخش خصوصی، در سال ۹۸، ۳ هزار و ۶۰۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، در سال ۹۹ حدود ۴ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ حدود ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده تا به نرخ اساس چشم‌انداز برنامه ششم به نرخ بیکاری ۷ درصد برسیم.

وی با بیان اینکه آمریکا تمام ابزار خود را به کار می‌گیرد که مردم را مایوس کند افزود: در ۴۰ سال گذشته ملت ایران توطئه؛ کودتا، جنگ، تحریم اقتصادی را با ایمان به خدا پشت سر گذاشته است چراکه ریشه انقلاب اسلامی از روح بلند امام راحل که اعتقاد به رأی مردم داشت، نشأت گرفته است.

استاندار همدان با بیان اینکه بر اساس قانون مردم سرنوشت خود را به صورت مستقیم و غیر مستقیم انتخاب می‌کنند بیان کرد: امروز به گذشته افتخار می‌کنیم و با توجه به صلابت رهبری، تدبیر دولت و تلاش همگانی از تحریم‌ها عبور خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه همگام با سایر نقاط کشور در استان همدان نیز اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است ادامه داد: به تاسی از سیاست دولت اولویت استان توجه به معیشت، اشتغال و تولید برای ایجاد شغل است.

شاهرخی با اشاره به توجه به زیرساخت‌های حوزه کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن افزود: ۳۶ هزار شغل در استان همدان از ابتدای سال ۹۶ تا ۹ ماهه سال ۹۷ ایجاد شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه در سال ۹۸، ۲۲ هزار شغل پیش‌بینی شده که اجرا شود تاکید کرد: در سال ۹۹ میزان ۲۴ هزار شغل و در سال ۱۴۰۰، ۲۶ هزار شغل پیش بینی شده که باید محقق شود.

وی با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم سند راهبری استان تهیه شده است اظهار کرد: همه ظرفیت‌ها مشخص شده و در این جهت‌گیری باید دید حوزه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در هر منطقه استان چیست و چه پروژه‌هایی باید ایجاد شود؟

شاهرخی با اشاره به اینکه در پایان سال ۱۴۰۰ به نرخ هفت درصد در بیکاری برسیم افزود: البته در تابستان نرخ بیکاری ما ۶.۵ بود ما در میانگین حدود ۱۰ درصد است.

وی با بیان اینکه توجه به سرمایه اجتماعی و ارتقای آن نیز در دستور کار است تصریح کرد: اصلی‌ترین سرمایه ما مردم است و باید مشکلاتی مانند بیکاری را از سر راه آن‌ها برداریم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه نرخ طلاق در استان کاهش یافته است ادامه داد: در استان همدان معتاد متجاهر نداریم، هرکس چنین معتادی گرفت بیاید جایزه بگیرد.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت را بانوان تشکیل می‌دادند خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم سهم ۳۰ درصدی اشتغال بانوان را محقق کنیم، به فرمانداری شهرستان‌ها یک معاونت اضافه شد و در هر استان یک خانم به عنوان معاون انتخاب شد.

شاهرخی با اشاره به اینکه نیاز است خارج از شعار از جوان‌ها بیشتر در عمل استفاده شود گفت: هیات اندیشه‌ورز جوان، نماینده تشکل‌های دانشجویی و سمن‌ها را جمع کردیم و هیأت اندیشه‌ورز را تشکیل دادیم، فرمانداران در ۹ شهرستان استان این مهم را انجام دادند.

وی با بیان اینکه در گروه‌های مختلف فرهنگی سیاسی، اجتماعی، کارآفرینی کارگروه تشکیل شد اظهار کرد: بنابراین جمع کثیری از جوانان در سراسر سطح استان امروز در جمع ما حاضر شدند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه وحدت و همدلی در استان وجود دارد افزود: محور این واحد نماینده، ولی فقیه در استان است.

وی با بیان اینکه تک تک نمایندگان با مجموعه دولت دارند تصریح کرد: آن‌ها منافع مردم را از ما می‌خواهند که جای تقدیر دارد، من به وجود این نمایندگان افتخار می‌کنم.

شاهرخی با اشاره به اینکه از اعضای شورای تامین نهایت تشکر را دارم ادامه داد: بخش خصوصی استان به ویژه اتاق بازرگانی در حال فعالیت است و منابع بخش خصوصی همراه شده است.

وی با بیان اینکه در استان همدان همه عزم خود را جزم کردند که کاری انجام دهند که سودی برای مردم داشته باشد خاطرنشان کرد: از تمام حاشیه‌هایی که به ضرر مردم است پرهیز می‌شود.

انتهای پیام/ج


تک رقمی کردن نرخ بیکاری تا پایان برنامه ششم توسعه کشور

برچسب ها: استانداری ، دهه فجر 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.