رئیس کل دادگستری استان به همراه سالاری، دادستان مرکز استان در سفر سه روزه به جنوب استان کرمان از حوزه‌های قضایی عنبرآباد، قلعه گنج و رودبار جنوب، زهکلوت بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در پایان سفر به جنوب استان گفت: بر اساس وظایف و برنامه‌های مدیریتی و نظارتی دادگستری استان و صیانت از حقوق شهروندی به طور مستمر از کلیه حوزه‌های قضایی بازدید می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت حقوق شهروندی در ۳ سال گذشته در استان کرمان به طور منظم از کلیه حوزه‌های قضایی بازدید به عمل آمده که این بازدید‌ها به صورت سرزده، پنهان و آشکار صورت می‌گیرد.

این مقام ارشد قضایی در استان گفت: در این بازدید‌ها علاوه بر حضور در دفتر کار قاضی و بررسی عملکرد وی با شرکت در ملاقات‌های مردمی آن منطقه عملکرد قضات، نحوه برخورد قضات با مراجعان و کارکنان مورد رصد و پایش مستمر قرار می‌گیرد که این اقدام تاثیرات مثبتی هم داشته است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که قضات و کارکنان اداری دستگاه قضایی در استان کرمان پرتلاش هستند، افزود: با این بازدید‌ها اگر ایراداتی در حوزه یا بخشی وجود داشته باشد برطرف می‌شود.

موحد بیان داشت: علاوه بر بازدید‌ها هر سه ماه یکبار مدیران قضایی در جلسه‌ای در مرکز استان حضور می‌یابند و اشکالات، ایرادات، میزان نرخ رسیدگی، امتیازات سیستمی که کسب کرده‌اند و نقاط قوت و ضعف را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند که این موضوع تاثیر مثبتی در عملکرد دستگاه قضایی داشته است.

وی با بیان این مطلب که بازدید‌های سرزده و کنترل نظم و انضباط اداری در دستور کار دادگستری استان قرار دارد اظهار داشت: در این بازدید‌ها در صورت لزوم تذکرات لازم داده می‌شود.

این مقام قضایی اظهار کرد: در کنار بازدید‌ها و ملاقات‌های مردمی نظارت بر اجرای حقوق شهروندی در دستورکار دستگاه قضایی است و به منظور صیانت از حقوق شهروندی مردم در سطح استان از عملکرد حوزه‌های قضایی و زندان‌های استان نیز بازدید صورت می‌گیرد.

موحد در پایان با اشاره به اینکه با هرگونه تخلف یا نقض حقوق شهروندی برخورد خواهد شد، افزود: در سطح کشور و استان بازرسی‌های حقوق شهروندی موجب افزایش رضایتمندی مردم شده است و تاثیرات مثبتی در عملکرد کارکنان اداری و قضایی داشته است.
انتهای پیام/ی

بازدید سر زده  رییس کل از دادگستری های کرمان

برچسب ها: دادگاه ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار