مسجدی:

طرح تخریب روابط ایران و عراق با شکست مواجه شد/ آمریکا برای هیچیک از تعهدات خود ارزشی قائل نیست

سفیر ایران در بغداد گفت: تلاش بدخواهان برای تخریب و اخلال در روابط ایران و عراق با شکست مواجه شده است.

طرح تخریب روابط ایران و عراق با شکست مواجه شد/ آمریکا برای هیچیک از تعهدات خود ارزشی قائل نیستبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد عصر یکشنبه در جشن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: موجب خرسندی و افتخار است که روند توسعه و گسترش روابط دو کشور همسایه و برادر در تمام حوزه ها، در یک سال گذشته سرعت و شتاب گرفته است.

وی طی سخنانی در این مراسم که با حضور مقامات و شخصیت‌های مختلف دولتی، حزبی، قومی، مذهبی و عشائری عراق در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد، افزود: خوشبختانه تلاش بدخواهان برای ایجاد اختلال در روابط دو کشور کاملا شکست خورده است و هم اکنون روابط سیاسی دو کشور در شرایط ممتاز و بی نظیر قرار دارد.

مسجدی با اشاره به سفر ماه گذشته هیات‌های مختلفی ایرانی به عراق از جمله سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و همچنین سفر آتی حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: روابط اقتصادی و تجاری دو کشور رو به گسترش است و در مسیر تامین منافع دو ملت ادامه خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ورود ایران به چهل و یکمین بهار آزادی، گفت: برغم توطئه‌های گوناگون و دشمنی مستکبران جهان، امروز جمهوری اسلامی چهلمین سالگرد تاسیس نخستین حکومت مبتنی بر مردمسالاری دینی در تاریخ معاصر جهان را جشن می‌گیرد.

مسجدی افزود: بسیاری از دشمنان امیدوارند بود و همه امکانات خود را به کار گرفتند، تا نظام جمهوری اسلامی ایران چهلمین سالگرد خود را نبیند، اما همه این تلاش‌ها ناکام ماند و امروز ایران اسلامی مقتدرتر و قوی‌تر از هر زمان دیگری، با عزمی راسخ در مسیر استقلال و پیشرفت کشور گام بر می‌دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با اشاره به این که دشمنان از چهل سال تجربه ناکامی خود در مواجهه با ملت ایران عبرت نگرفته اند گفت: دولتمردان کنونی آمریکا نیز بدون عبرت گرفتن از ناکامی اسلاف خود، همان مسیر اشتباه را ادامه داده و با حربه تحریم و جنگ اقتصادی به مقابله همه جانبه با ملت ایران برخاسته اند.

وی به مشکلات و سختی‌های تحمیل شده از سوی استکبار جهانی به ملت ایران طی چهار دهه گذشته اشاره کرد و گفت: آن‌ها بدانند که این قبیل اقدامات تاثیری در عزم راسخ مردم ایران برای ادامه راه پرافتخار خود نخواهد گذاشت و تحریم‌ها و فشارها، دشمنان را به هدفشان نمی‌رساند بلکه قدرت و مقاومت ملت ایران را افزایش خواهد داد.

مسجدی با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام گفت: دولت آمریکا نشان داد که برای هیچیک از تعهدات خود ارزشی قائل نیست و نه تنها تعهدات صریح و روشن خود در برجام و قطعنامه لازم اجرای شورای امنیت سازمان ملل را زیرپا گذاشت بلکه با تهدید و مجازات، از دیگر کشور‌ها هم می‌خواهد با او همراهی کنند، اما رئیس جمهوری کنونی آمریکا نیز همچون اسلاف خود ناامید و سرافکنده خواهد شد.

سفیر ایران در عراق در پایان با تاکید بر سیاست حسن همجواری، حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران از روند سیاسی در این کشور و آمادگی برای همکاری و کمک به دولت و ملت عراق در مرحله بازسازی همچون دوره مبارزه با تروریسم را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار