مقایسه گوشی گلکسی +S9 و هوآوی P20 Pro +تصاویر

در این گزارش دو گوشی گلکسی +S9 و هوآوی P20 Pro را با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی مانند دوربین، سخت‌افزار و نرم‌افزار مقایسه می‎کنیم.

..به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، برند‌های گوشی مختلفی طی این چند سال وارد دنیای فناوری شدند و نمی‌توان قدرتمندی بعضی از تازه واردان را نادیده گرفت. شاید چند سال پیش کمتر کسی نام هوآوی را شنیده بود یا این شرکت را می‌شناخت، اما حالا این مسئله تغییر کرده است و این شرکت هم اکنون یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان تلفن همراه است.

مقایسه این هفته بین گوشی P20 Pro یکی از بهترین محصولات هوآوی و پرچمدار پیشین سامسونگ یعنی گلکسی +S9 است. ما این کار را با در نظر گرفتن فاکتور‌های مختلفی انجام می‌دهیم، اما در آخر این شما هستید که بین داشتن هر کدام از این گوشی‌ها انتخاب می‌کنید.

مقایسه گلکسی +S9 و هوآوی P20 Pro از لحاظ ظاهری

ابتدا از لحاظ ظاهری این دو گوشی را با هم مقایسه می‌کنیم. اگر به رنگ‌های موجود این دو گوشی در بازار دقت کنیم متوجه می‌شویم هوآوی با عرضه P20 Pro در رنگ‌های جدید چشم بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده است. در نگاه اول متوجه این می‌شویم که از لحاظ رنگی این گوشی بسیار جذاب‌تر از رقیب کره‌ای خود است، اما نباید فراموش کنیم که گوشی +S9 هم به دلیل طراحی نازک خود بسیاری از افراد را شیفته خود کرده است. این طراحی مانند امضای محصولات پرچمدار سامسونگ است. اما اگر به طور کلی بخواهیم گوشی جذاب‌تر را انتخاب کنیم احتمال این که افراد بیشتری هوآوی را انتخاب کنند، زیادتر است.

مسئله دیگری که در طراحی ظاهری این گوشی‌ها مهم است استفاده از پنل OLED در پرچمدار هوآوی است. البته کیفیت صفحه نمایش گوشی سامسونگ بالاتر است و بر روی خود ناچ ندارد. پس اگر طرفدار این نوع طراحی هستید گوشی سامسونگ گلکسی +S9 برای شما بهتر است.

..

مقایسه گلکسی +S9 و هوآوی P20 Pro از لحاظ سخت افزار

گوشی هوآوی P20 Pro با داشتن پردازشگر کایرین ۹۷۰ که با یک رم ۶ گیگابایتی همراهی می‌شود می‌تواند دل گیمر‌های زیادی را به دست آورد. ترکیب این دو عنصر به یک گوشی هوشمند قدرت بالایی برای انجام هر چه سریع‌تر عملیات مختلف می‌دهد. همچنین این دو قطعه با یک حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی ارائه می‌شوند. البته باید به این مسئله توجه کرد گوشی هوآوی از حافظه خارجی پشتیبانی نمی‌کند.

در گوشی گلکسی +S9 از یک تراشه اگزینوس استفاده شده است. این تراشه نیز با یک رم ۶ گیگابایتی حمایت می‌شود و حافظه داخلی این گوشی ۶۴ گیگابایت است. البته گلکسی +S9 برخلاف گوشی هوآوی از حافظه خارجی پشتیبانی می‌کند. به طور کلی سرعت گوشی سامسونگ کمی بیشتر از هوآوی است.

در بخش باتری، اما ما شاهد برتری هوآوی هستیم. هوآوی P20 Pro با داشتن یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری برتری خود را در ظرفیت انرژی به گوشی سامسونگ نشان می‌دهد. گلکسی +S9 دارای یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپری است. در نتیجه دوام باتری گوشی هواوی P20 Pro بیشتر از پرچمدار سامسونگ است.

..

مقایسه گلکسی +S9 و هوآوی P20 Pro از لحاظ محیط کاربری و سیستم عامل

هر دوی این گوشی‌ها با سیستم عامل یکسان عرضه شدند. سیستم عامل استفاده شده در جفت این گوشی‌ها اندروید ۸ اورئو است. در نتیجه از لحاظ سیستم عامل با هم یکسان هستند پس هیچکدام برتری نسبت به دیگری ندارد، اما مسئله مهمی در این قسمت به چشم می‌آید رابط کاربری است. سامسونگ به طور کلی از یک رابط کاربری دقیق‌تر و بهتر در گوشی‌های خود استفاده می‌کند. این مسئله در این محصول شرکت نیز به وضوح دیده می‌شود، خصوصا زمانی که در حال مقایسه این پرچمدار با یکی از محصولات هوآوی هستیم.

به طور کلی باید به این مسئله توجه داشته باشیم که این دو گوشی از لحاظ نرم‌افزاری با هم شباهت دارند، اما در بعضی موارد تفاوت‌هایی نیز به چشم می‌خورد. برای مثال هر دوی این گوشی‌ها را می‌توان با اتصال به مانیتور یک رایانه تبدیل کرد، اما این کار در گوشی هوآوی آسان‌تر انجام می‌شود، زیرا سامسونگ داکی جداگانه برای این قابلیت به گوشی خود اضافه کرده است.


مقایسه گلکسی +S9 و هوآوی P20 Pro از لحاظ قدرت دروبین عکاسی

هوآوی P20 دارای یک دوربین سه‌گانه در پشت خود و یک دوربین سلفی در قسمت جلویش است. در مقابل آن گوشی گلکسی +S9 حضور دارد که تنها دو دوربین در پشت خود و یک دوربین در جلویش دارد. متاسفانه در طراحی این گوشی‌ها از دوربین سلفی دوگانه استفاده نشده است. به طور کلی در این دو گوشی سر جمع هفت لنز وجود دارد که قرار است با یکدیگر در این گزارش مقایسه شوند.

فناوری نوینی که در گوشی‌های جدید استفاده می‌شود دوربین دوگانه است، اما هوآوی پا فراتر گذاشته و در گوشی هوآوی P20 Pro از دوربین سه‌گانه استفاده کرده است. در دوربین گوشی هوآوی P20 Pro از یک سنسور بزرگ ۴۰ مگاپیکسلی استفاده شده است، این در حالی است که سنسوری که در گوشی سامسونگ استفاده شده با این که از بقیه گوشی‌ها بزرگ‌تر است، اما از سنسور این گوشی کوچک‌تر است.

..

وجود یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی در دوربین این گوشی بدین معنا نیست که ۴۰ مگاپیکسل رزولوشن رنگی داشته باشیم بلکه یعنی دوربین این گوشی به طور همزمان دو عکس با نوردهی متفاوت ثبت می‌کند و توسط آن‌ها تصاویر نهایی با کیفیت ۱۰ مگاپیکسل بهتر، تولید می‌کند. سنسور ۴۰ مگاپیکسلی این دوربین درون خود و در قسمت جلویی یک لنز ۲۷ میلی‌متری با دیافراگم f /۱.۸ دارد که با توجه به اندازه سنسور کاملا واضح است. سنسور بزرگ و دیافراگم واید در دوربین این گوشی چیزی نیست که ما زیاد به آن عادت داشته باشیم. هوآوی این دوربین را با همکاری Leica تولید کرده است تا بتواند تجربه‌ای هر چه بهتر به کاربران خود بدهد. با این دوربین می‌توان حتی تا ۵ برابر زوم کرد.

دوربینی که بر روی گوشی سامسونگ قرار دارد نیز عملکرد خوبی در عکاسی نشان داده است. دلیل این امر نیز وجود دیافراگم دوگانه در این قسمت است. این قابلیت دوربین را قادر می‌سازد که در شرایط مختلف نوری دیافراگمش را بین f/۱.۵ تا f/۲.۴ تنظیم کند.

..

این دو گوشی به طور کلی شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و باید خود کاربر تصمیم بگیرد بنا به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کند.


بیشتر بخوانید: نوت ۱۰ با یک پردازنده ۷ نانومتری عرضه خواهد شد


'گزارش مصطفی عسگری

انتهای پیام/

مقایسه پرچمداران سامسونگ و هوآوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.