رئیس اتاق بازرگانی تهران:

اتاق‌های بازرگانی، اتاق فکر اقتصاد کشور هستند

خوانساری، گفت: موفقیت بخش خصوصی در گرو اتاق‌های بازرگانی قوی است و این اتاق‌ها به نوعی اتاق فکر اقتصاد کشور هستند.

اتاق‌های بازرگانی، اتاق فکر اقتصاد کشور هستندبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در چهل و هفتمین نشست هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی دستاورد‌های گوناگونی داشته است و می‌توان استقلال را یکی از مهم‌ترین این دستاورد‌ها برشمرد.

وی با اشاره به نظرسنجی انجام شده درباره اتاق تهران بیان کرد: مردم از عملکرد اتاق بازرگانی رضایت دارند این در حالی است که رضایت چندانی از اقتصاد کشور وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: نقش تاثیرگذار رایزنان تجاری در حمایت از کالای ایرانی/ مشکل مستشاران اقتصادی به دست چه کسی حل می‌شود؟ 


رئیس اتاق بازرگانی تهران به اهمیت مشارکت فعالان اقتصادی در اتاق‌های بازرگانی کشور اشاره کرد و افزود: به فعالان اقتصادی توصیه می‌کنیم تا با تعامل بیشتر علاوه بر اینکه اتاق قوی می‌سازند سبب به ثمر رساندن فعالیت‌های اقتصادی شوند.

خوانساری تحریم‌های اخیر را موجب فقدان ارتباط اقتصاد کشور با اقتصاد دنیا دانست و بیان کرد: با وجود مشکلات و تحریم‌ها، اعضای اتاق بازرگانی در چهار سال اخیر با همدلی یکدیگر توانستند صدای بخش خصوصی باشند و اگر اتاق بازرگانی همصدایی و همدلی را تجربه کند، می‌تواند بسیاری از مطالبات بخش خصوصی از دولت را به سرانجام رساند.

وی تفاوت هیئت نمایندگان این دوره را مهم‌ترین دستاورد اتاق بازرگانی برشمرد و گفت: در ابتدای فعالیت این دوره بسیاری از اعضای اتاق، اتاق بازرگانی را بخشی از دولت می‌دانستند، اما هم اکنون این تصور از بین رفته و اعضا با یکدیگر هماهنگی یافته‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: موفقیت بخش خصوصی در گرو اتاق‌های بازرگانی قوی است و این اتاق‌ها به نوعی اتاق فکر اقتصاد کشور هستند.

خوانساری بی تدبیری دولت و تحریم را عامل عدم تحقق برخی برنامه‌های اتاق بازرگانی دانست و افزود: در چهار سال اخیر ما خواستار این بودیم تا اعضای اتاق را به ۲۰هزار عضو برسانیم، اما هم اکنون به ۱۸ هزار عضو رسیده‌ایم و مشکلات اقتصادی  در این امر موثر بوده است.

وی در پایان رساندن صدای بخش خصوصی به جامعه را هدف اصلی اتاق بازرگانی بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه رهبری برای نخستین بار در تاریخ بعد از انقلاب اسلامی از اتاق بازرگانی نام برده و تاکید کردند تا همه تصمیم‌گیران صدای بخش خصوصی را بشنوند، نشان دهنده شنیده شدن صدای اتاق بازرگانی است.

انتهای پیام/

تعاملات اعضای اتاق بازرگانی عامل به ثمر رسیدن فعالیت‌های اقتصادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
عباس گودرزی
۰۹:۳۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
سلام اتاق فکر ، چرا تا نسیمی می وزد یکدفعه قیمت هر جنسی که دلالان می خواهند سر به فلک می کشد ؟ وقتی سخن از بازرگانی به میان می آید یعنی تدبیر برای تنظیم نیاز های مردم و جلوگیری از کاهش یکدفعه ای یک محصول . پس در فکرتان تجدید نظر فرمایید
آخرین اخبار