شیراز میزبان جشنواره قصه گویی کتابخانه‌های کشور

رقابت‌ های منطقه‌ای نخستین جشنواره قصه گویی کتابخانه‌های کشور در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح الله منوچهری مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در مراسم افتتاحیه رقابت‌های منطقه‌ای نخستین جشنواره قصه گویی کتابخانه‌های کشور در شیراز گفت: این جشنواره ویژه استان های جنوبی کشور است که در این مرحله از رقابت‌ها کتابدارانی از استان های  بوشهر، هرمزگان، کرمان و فارس حضور دارند.

وی بیان کرد: نخستین جشنواره قصه گویی کتابخانه‌های کشور در مرحله ابتدایی به صورت منطقه‌ای و در شش منطقه کشور از آذر ماه با اعلام فراخوان آغاز شد و در مرحله نخست علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره قصه‌های خود را در سایت بارگذاری کردند و افرادی که امتیاز بالایی را بدست آوردند به مرحله کشوری راه یافتند.

منوچهری با بیان اینکه از مجموع ارائه دهندگان آثار، ۴۱ نفر در مرحله داوری اولیه انتخاب شدند و در مرحله دوم منطقه‌ای با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، افزود: این رقابت‌ها در دو بخش برگزار می‌شود که چهار نفر در بخش مسابقه و رقابتی و دو نفر در بخش ویژه که شامل قصه خوانی به گویش محلی و شاهنامه خوانی است، به عنوان نفرات برتر انتخاب می‌شوند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس اضافه کرد: در این جشنواره هیجده قصه گو از استان فارس، ۱۴ قصه گو از استان کرمان، ۷ قصه گو از استان بوشهر و دو قصه گو از استان هرمزگان  با یکدیگر رقابت می‌کنند که داوری این رقابت‌ها را ملکی چیذری، نرگس جعفری و غلامعلی کیومرثی بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: این رویداد دو روزه ۲۴ بهمن ماه امسال با معرفی و تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد و نفرات برتر به مرحله ملی که بهمن ماه سال آینده در تهران برگزار می‌شود، راه می‌یابند.
انتهای پیام/ت

برگزاری رقابت منطقه‌ای جشنواره قصه گویی کتابخانه‌های کشور در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار