بر اساس گزارش آژانس اطلاعاتی آمریکا، چین و روسیه در حال آماده شدن برای جنگ فضایی و استفاده از آسمان به عنوان میدان جنگ هستند.

گزارش آژانس اطلاعاتی آمریکا: احتمال جنگ فضایی میان این کشور، روسیه و چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، براساس یک گزارش منتشر شده از سوی آژانس اطلاعاتی آمریکا، چین و روسیه در حال سرمایه‌گذاری بر روی سلاح‌هایی هستند که می‌تواند ماهواره‌ها و تجهیزات فضایی آمریکا را هدف قرار دهد.

در این گزاش آمده است این دو کشور در حال آماده شدن برای جنگ فضایی علیه آمریکا و استفاده از آسمان به عنوان میدان جنگ هستند.

ماه گذشته، آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا گزارشی درباره قابلیت‌های نظامی چین منتشر کرد و هشدار داد این کشور آسیایی در فن‌آوری‌های فضایی پیشرفت‌هایی کسب کرده است و می‌تواند ماهواره‌های آمریکا را که در زمینه‌های ارتباطی، شناسایی، جی‌پی‌اس و هشدار‌های اولیه پرتاب موشک فعال هستند، هدف قرار دهد.

این در حالی است که گزارش جدید این آژانس با نام «چالش‌های امنیتی در فضا» هشدار می‌دهد دو کشور چین و روسیه در فن‌آوری‌های فضایی پیشرفت‌هایی بدست آورده‌اند و هر دو کشور به زودی به جنگ نظامی در فضا روی خواهند آورد تا دشمن خود را فلج کنند.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا در این خصوص گفت: «در حال حاضر، فضا محدوده جنگی مانند زمین است. نمی‌توانیم فضا را محلی امن و دور از حمله دشمنان فرض کنیم».

این در حالی است که بر اساس گزارش یاد شده، چین چندی پیش از موشک‌های ضدماهواره‌ خود رونمایی کرد و شاید تاکنون پروژه ساخت لیزر که می‌تواند تجهیزات آمریکا در فضا را نشانه رود، تکمیل کرده باشد. اما روسیه هنوز در حال کار بر روی چنین فن‌آوری است و به شدت بر تولید سلاح‌هایی با قدرت بالا که می‌توانند تجهیزات فضایی را غیرفعال و یا حتی نابود کنند، تمرکز کرده است.

در سال‌های اخیر، ارتش آمریکا به طور فزاینده‌ای به تجهیزات فضایی وابسته شده است. ماهواره‌های ارتباطی که خدمات اینترنت و تلفن همراه را فراهم می‌کنند، ماهواره‌های شناسایی که ارسال اطلاعات را ممکن می‌سازند و اطلاعاتی از موقعیت دشمنان برای ارتش این کشور فراهم می‌کند. همین‌طور حسگرهایی که آمریکا را از ارسال موشک‌ها باخبر می‌سازد و ماهواره‌های تنظیم زمان که جی‌پی‌اس، موقعیت و مسیریابی را برای ارتش  فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار