اسپوتنیک گزارش داد؛

آمریکا برای رقابت موشکی با روسیه و چین دست بکار شد

وزیر نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد کشورش در رقابت با چین و روسیه به دنبال توسعه موشک‌های مافوق صوت است.

توسعه موشک‌های مافوق صوت آمریکا برای حفظ رقابت با روسیه و چینبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «هدر ویلسون» وزیر نیروی هوایی آمریکا روز گذشته اعلام کرد واشنگتن در رقابت با کشور‌های روسیه و چین به توسعه موشک‌های مافوق صوت که ۵ برابر سریع‌تر از سرعت صوت حرکت می‌کنند، نزدیک می‌شود.

ویلسون در سخنرانی در اتاق فکر مرکز مطالعات بین‌المللی و استراتژیک گفت: تلاش‌هایی به منظور ایجاد هماهنگی با دیگر کشور‌ها در توسعه سامانه‌های موشکی جدید صورت گرفته است.

این مقام دولت آمریکا افزود اخیرا نیروی هوایی آمریکا ۸۰ ماهواره را در فضا مستقر کرده است.

اظهارات وزیر نیروی هوایی آمریکا پس از آن مطرح شد که پیشتر گزارش شده بود پس از خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، روسیه در حال توسعه سامانه‌های موشکی جدید است. وزیر نیروی هوایی آمریکا چندی پیش نیز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی.ان.بی.سی در ارتباط با چشم‌انداز ژئوپلیتیک کنونی واشنگتن گفت روسیه و چین تهدیداتی دائمی برای آمریکا هستند.

مسکو و واشنگتن مدتهاست که یکدیگر را به نقض پیمان موشکی ۱۹۸۷ متهم می‌کنند. هفته گذشته مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن به دلیل نقض پیمان موشکی ۱۹۸۷، به مدت شش ماه تعهدات خود تحت پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را به حالت تعلیق درمی‌آورد. روسیه ضمن رد تمامی اتهامات مطرح‌شده از سوی واشنگتن، اعلام کرد به منظور حفظ توان رقابتی با آمریکا و چین توسعه سامانه موشکی جدید خود را آغاز کرده است. 

روسیه می‌گوید توسعه سامانه موشکی جدید تا پایان سال آینده کامل خواهد شد و انتظار می‌رود سامانه جدید تا سال ۲۰۲۱ آماده بهره‌برداری شود. 

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در سال ۱۹۸۷ میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق منعقد شد و به عقیده کارشناسان، به عنوان یک اقدام اساسی در جهت تنش‌زدایی دوران جنگ سرد عمل کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
ایران نیز باید به فکر ساخت سلاحها هوشمند رادارگریز و بدون نیاز به نیرو انسانی و فوق سریع باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
وزیر نیروی هوای دیگه از کجا امد در ساختار ارتش امریکا یک وزیر دفاع بیشتر نیست
Iran (Islamic Republic of)
عباس فیروزپور
۱۰:۴۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
رسوب تجربه فروپاشی اردوگاه شرق باعث شده قدرتهای بزرگ جهانی مثل روسیه و چین به درک حیرت آوری از هماهنگی دست یابند
آخرین اخبار