نماینده مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خودروسازان با فروش اموال خود به دنبال جبران زیان هستند

رضیان گفت: شرکت‌های خودروساز در پی افزایش قیمت مواد اولیه در حال زیان دادن هستند از این‌رو دست به فروش اموال خود زده اند تا جبران زیان کنند.

خودروسازان با فروش اموال خود به دنبال جبران زیان هستندعبدالله رضیان، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:  در کشور ما، قیمت خودرو به واسطه افزایش قیمت ارز تا دو برابر یا بیشتر افزایش یافته و از سوی دیگر کاستی‌هایی مطرح در بحث کیفیت هنوز رفع نشده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: شرکت‌های خودروساز در پی افزایش قیمت مواد اولیه و عدم اصلاح قیمت در حال زیان دادن هستند. به عبارتی فروش زیر قیمتی که برایشان هزینه داشته است، منجر به افزایش زیان می‌شود و در صورت ادامه این شرایط ورشکست می‌شوند؛ از این‌رو دست به فروش اموال خود زده اند تا جبران زیان کنند.

وی ادامه داد: باید شرایط رقابتی ایجاد شود تا مردم بتوانند هم از نظر کیفیت هم از نظر قیمت، خودرو مناسب در اختیار داشته باشند. نظارت باید وجود داشته باشد تا هم کیفیت خودروها افزایش پیدا کند و هم با عرضه مناسب، کمبودهای بازار خودرو رفع شود. در این شرایط باید منافع دوطرف یعنی  هم منافع مردم به عنوان مصرف کننده و هم شرکتی که تولیدکننده است، در نظر گرفته شود.


بیشتر بخوانید: ۱۷ خودروی سواری ۴ ستاره کیفی گرفتند


رضیان در ادامه گفت: در حال حاضر اکثر قطعه ساز‌ها با چالش‌های جدی مواجه هستند و به این جمع بندی رسیده اند که افزایش قیمت با توجه به بالا رفتن قیمت‌ها به ناچار اتفاق بیافتد. به همین دلیل وزارت صنعت به عنوان متولی این کار بر اساس آنالیزی به این شرکت‌ها اجازه افزایش قیمت داده است. البته خواسته آنها اتفاق نیافتاده، چون ۳۰ درصد اجازه افزایش قیمت در مورد افرادی که ثبت نام و پیش خرید کرده اند به خودروسازان داده شده است و در مورد خودرو‌های دیگر هم می‌توانند ۲۰ درصد با توجه به قیمتی که در بازار وجود دارد به صورت آزاد عرضه کنند و باقی مانده را باید بر اساس چارچوبی که وزارت صنعت تعیین  و تعهد کرده ، عمل کنند.

وی در پایان گفت: رویکرد اصلی وزارت صنعت بر کاهش قیمت حاشیه‌ای بازار است تا بین قیمت کارخانه و بازار آزاد تعادل ایجاد شود. البته اجرای آن بستگی به نوسانات بازار و میزان تقاضا در کشور دارد. با این وجود وزارت صنعت مکلف شده است که این طراحی را انجام دهد و قیمت‌های کاذب و دلالی را در بازار کاهش دهد.

انتهای پیام/

وزارت صنعت مکلف شده  قیمت‌های کاذب و دلالی در بازار خودرو را کاهش دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
مگه نميگن هر خودرو ٢٥٠٠ دلار هزينه ارزي داره و بقيه اش رياليه خب دلاري چارده تومنم حساب كنيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
قیمت هارابالاترببریدشایدزیان شما جبران شودآیاخریداری وجوددارد مردم برای سیرکردن شکم دچارمشکل شده اند دیگرکسی به خرید خودروفکرنمی کند به یاری خدا شاهدورشکستگی خودروسازها خواهیم بود
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۰۹:۳۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
سلام یک خودردی 1000 کیلویی که ماده اصلص آن فلز است و ریخته گری و قالب سازی ساخت داخل است ماذه خام آن کیلویی حدود 4000 تومان است . اگر به کلاس سوم ابتدایی اعداد را بدهی می گوید حاصلضرب این دو عد چند می شود نفر ساعت کار نیز که تغییر آنچنانی نداشته به قول شما نیز وابستگی خودرو های داخلی 5 تا 10 درصد بیشتر نیست لذا با افزایش نرخ ارز و افزایش 5 درصد نرخ خودرو بستگی به ارز خسارات خودروسازان جبران می شده حالا که افزایش 120 درصدی داریم پس چه کسی از درآمد خسارت می بینند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
واقعاکه
آخرین اخبار