اسلامی شدن دانشگاه به چه معناست؟ +فیلم

ویدئویی از بیانات حضرت امام خمینی(ره)، معمار کبیر انقلاب اسلامی را در خصوص «اسلامی شدن دانشگاه‌ها» مشاهده می‌کنید.

امام خمینی(ره): غرب‌زده‌ها را کنار بگذارید +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشگاه یکی از مهم‌ترین مراکز تعلیم و تربیت نیروی انسانی با دانش و مثمر ثمر در هر جامعه‌ای است اما همین دانشگاه در دوران پهلوی در کشور ما، ماهیت اصلی خود را از دست داده بود و به مرکزی برای ترویج اندیشه‌های کشورهای غربی که خودشان در قرن اخیر به شدت دچار بحرا‌ن‌های فراوان معرفتی، روانی، اخلاقی و... هستند، تبدیل شده بود. در زمان پهلوی، جو و محیط دانشگاه و اساتید آن، در اثر پیاده‌سازی پروژه غرب‌زدگی توسط رژیم وقت، با عدول از ماهیت اصلی‌اش به محیطی غرب‌زده تبدیل شده بود و اندیشه‌های غربی در دانشگاه‌ها و به طور خاص به دانشجویان تزریق می‌شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحولات بنیادین در کشور ما کلید خورد و امروز نتیجه این تحولات در حوزه مورد بحث فعلی یعنی دانشگاه را می‌توان به وضوح دید. پیشرفت‌های شگرف در حوزه نانو و ماهواره‌سازی و انرژی هسته‌ای و داروسازی و... در دوران جمهوری اسلامی، در اثر ایجاد روحیه خودباوری در دانشجو و نابودکردن اندیشه ما نمی‌توانیم بود.

در ادامه ویدئویی از بیانات حضرت امام خمینی(ره)، بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، در خصوص «اسلامی شدن دانشگاه‌ها» را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: امام خمینی ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار