صادرات بیش از ۳ میلیارد دلار کالا از مرز باشماق کردستان

مدیر کل گمرکات استان کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ارزش دلاری ترانزیت کالا از مرز باشماق مریوان سه میلیارد و ۹۹۸ میلیون و ۸۰۸ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بختیار رحمانی پور گفت: میزان ترانزیت داخلی مبدا از مرز باشماق مریوان از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۸۷ هزار و ۲۰۶ تن کالا به ارزش ۴۸ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۷۹۴ دلار بوده است.

وی افزود: ۸۳۰ هزار و ۷۴۷ تن کالا به ارزش ۳۳۴ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۲۷۰ میلیون دلار ترانزیت خارجی مبدا در این مدت از مرز باشماق انجام شده است.

مدیر کل گمرکات استان کردستان افزود: میزان ترانزیت خارجی مقصد از مرز باشماق هم ۷۸۸ هزار و ۸۵۵ تن کالا به ارزش سه میلیارد و ۶۱۶ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۹۵۹ دلار بوده است.

رحمانی پور یادآور شد: در مجموع یک میلیون و ۷۰۶ هزار و ۸۰۸ تن کالا در ۱۰ ماه منتهی به دی ماه سال جاری به ارزش سه میلیارد و ۹۹۸ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۲۳ دلار از مرز باشماق ترانزیت شده است.

وی تاکید کرد: میزان مذکور نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی که ۲ میلیون و سه هزار و ۵۸۱ تن بود، ۱۵ درصد کمتر است.

مدیر کل گمرکات استان کردستان افزود: از نظر ارزش دلاری نیز در مقایسه با سه میلیارد و ۹۳۰ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۶۱ دلار کالای ترانزیت شده در ۱۰ ماه منتهی به دی ماه سال گذشته ۲ درصد بیشتر شده است.

مرز رسمی باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی کردستان و یکی از مهمترین مرز‌های رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.

 

انتهای پیام/م

۸۳۰ هزار و ۷۴۷ تن کالا از مرز باشماق صادر شد

برچسب ها: مرزبانی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.