درخواست کمک مالی یک میلیارد دلاری سازمان ملل برای بهبود وضع آوارگان روهینگیا

سازمان ملل خواستار کمک حدود یک میلیارد دلاری برای بهبود اوضاع آوارگان مسلمان روهینگیا در بنگلادش شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،  سازمان ملل متحد روز جمعه کمک ۹۲۰ میلیون دلاری را برای پاسخ به نیاز‌های حدود ۹۰۰ هزار آواره روهینگیایی در بنگلادش که از خشونت‌ها در میانمار گریخته‌اند، خواستار شد.

کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل متحد و سازمان بین‌المللی مهاجران با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند این مبلغ همچنین قرار است برای کمک به ۳۳۰ هزار بنگلادشی که در وضعی بسیار آسیب‌پذیر به سر می‌برند، مورد استفاده قرار گیرد.

کمک و خدمات اساسی مانند تامین تغذیه، آب و پناهگاه بیش از نیمی از نیاز‌های مالی در سال جاری را تشکیل می‌دهند. مسائل مربوط به بهداشت، مدیریت اردوگاه‌ها فعالیت برای حمایت از آوارگان به ویژه کودکان و جلوگیری از خشونت‌های جنسی و همچنین آموزش از دیگر بخش‌های کلیدی خدمات به آوارگان هستند.

بنابر اعلام سازمان ملل متحد، از ماه اوت سال ۲۰۱۷، بیش از ۷۴۵ هزار تن از اعضای اقلیت مسلمان روهینگیا از ایالت راخین در میانمار گریختند. بازرسان سازمان ملل متحد ارتش میانمار را به اقداماتی مشابه نسل کشی در این ایالت میانمار متهم کرده‌اند. این افراد به ۲۰۰ هزار نفری پیوستند که در دور پیشین خشونت‌ها از میانمار گریخته بودند و در منطقه کوکس بازار بنگلادش به سر می‌بردند.

این در خواست بشردوستانه روز جمعه برای سومین بار از سوی کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل متحد، سازمان بین‌المللی مهاجرت و بنگلادش در ژنو مطرح شد. سال گذشته از تقاضای کمک ۹۵۰ میلیون دلاری مطرح شده ۶۹ درصد آن از سوی کشور‌های کمک‌کننده تامین شد. این کمک‌ها می‌تواند اوضاع زندگی آوارگان روهینگیا را بهبود ببخشد.

با این حال شهریار عالم، وزیر امور خارجه بنگلادش، در نشست خبر خود در ژنو اعلام کرد کلید حل مشکل بازگشت روهینگیا به میانمار است. وی گفت: ما با میانمار توافقی در این زمینه امضا کردیم، اما متاسفانه اوضاع در میانمار برای بازگشت داوطلبانه این افراد مناسب نیست.

وزیر امور خارجه بنگلادش از جامعه بین الملل خواست بر مقامات میانمار اعمال فشار کنند تا آن‌ها شهروندان خود را هرچه سریعتر به کشورشان بازگردانند. با این حال بنگلادش هرچه در توان دارد برای کمک به روهینگیا انجام می‌دهد. عالم افزود کشورش در حال آماده‌سازی یک جزیره برای پذیرش صد هزار روهینگیا در مرحله اول است. زیرا محل اسکان کنونی آن‌ها در برابر بارندگی و توفان بسیار آسیب پذیر است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار