نخستین سامانه بین المللی نظام ثبت اطلاعات بیماران در شیراز راه اندازی شد

نخستین سامانه بین المللی نظام ثبت اطلاعات بیماران بخش‌های بستری مراقبت‌های ویژه به عنوان خدمتی نوین در عرصه سلامت، در بیمارستان نمازی راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرید زند رییس مرکز تحقیقات بیهوشی مراقبت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی فارس با بیان اینکه نخستین سامانه بین المللی نظام ثبت اطلاعات بیماران بخش‌های بستری مراقبت‌های ویژه به عنوان خدمتی نوین در عرصه سلامت، در بیمارستان نمازی راه اندازی شد، اظهار کرد: با راه اندازی این سامانه، مطلوب‌ترین خدمات نوین پزشکی ارائه و از مدت زمان بستری بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه کاسته می‌شود.

وی افزود: با راه اندازی این سامانه قادر هستیم از نوع خدمات رسانی بیماران در کشور‌های اروپایی برای بیماران بخش بستری مراقبت‌های ویژه مطلع شده و تجربه‌های مربوط به شیوه ارائه خدمت به این بیماران را به اشتراک بگذاریم.

فرید زند با اشاره به اینکه این سامانه با همکاری انجمن مراقبت‌های ویژه استرالیا و نیوزیلند کمتر از ۲ سال است که در بیمارستان نمازی راه اندازی شده است، تصریح کرد: یک تیم فوق تخصصی شامل متخصصان گروه‌های مختلف پزشکی و فناوری اطلاعات، با جمع آوری اطلاعات این مرکز و دیگر مراکز عضو این سامانه، اطلاعات بیماران و نوع بیماری را پایش و در اختیار پزشکان این مرکز قرار می‌دهند.

رییس مرکز تحقیقات بیهوشی مراقبت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی فارس با بیان اینکه سامانه مدیریت اطلاعات اغلب تعداد بسیاری از بیماران با شرایط ویژه را در بر می‌گیرد و بر اساس نوع بیماری، مطالعه انجام می‌شود، افزود: تاکنون اطلاعات بیش از هزار و ۸۰۰ بیمار به صورت تخصصی و با جزئیات کامل، در این سامانه ثبت و برای درمان بیماران دیگر مورد بررسی قرار گرفته است.

زند با بیان اینکه مهمترین دستاورد این سامانه، استفاده از تجربه‌های دانشمندان مطرح اروپایی در بیمارستان نمازی است، گفت: از طریق این سامانه، پزشکان این مرکز می‌توانند در مورد انواع بیماری‌های حاد به صورت رایگان تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

وی با معرفی بیشتر خدمات این سامانه به ردیابی الگو‌های ارجاعی بیماران، عنصر موردنیاز در پیشگیری و کنترل هر بیماری، برخورداری از اطلاعات صحیح و کافی درباره بیماران مبتلا به آن بیماری و مطالعه دقیق بر روی گروه‌های بیماران، اشاره کرد و ادامه داد: نیاز است دیگر دستگاه‌های مرتبط برای توسعه این سامانه، فعالیت جدی تری داشته باشند تا بتوانیم این سامانه بومی را در کشور فراگیر کنیم.

رییس مرکز تحقیقات بیهوشی مراقبت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی فارس اضافه کرد: با توجه به اینکه این سامانه مورد حمایت وزارت بهداشت قرار گرفته است، درخواست شده تا این سامانه در همه بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های کشور راه اندازی شود.

انتهای پیام/چ

سامانه بین المللی نظام ثبت اطلاعات بیماران در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار